Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Daarom dus Traksel in Criterium

• Luijkie

Terwijl heel Belgie en Nederland naar de belgische semi-klassiekers E3-prijs en Brabantse pijl kijkt, zit ik met mijn hol open in de franse ardennen. Tja je zult wel denken wat doet Bobbie in de franse ardenne terwijl er vlaamse koersen zijn, waar hij iets moet kunnen laten zien. Tja ik zal eerlijk zijn; dat dacht ik ook, en zeker op zondag morgen om 5 uur, ja goed gelezen 5 uur was het op mijn klok, ik was vergeten een uur vooruit te zeten, dus eigenlijk was het 6uur voor de positievelingen onder ons, maar toch voelde het als 5uur.

Maar de ploeg wilde dat ik naar Frankrijk zou gaan, omdat het belangrijk is bij de ASO geen slecht figuur te slaan.

De eerste etappe was er eentje over een glooiend terrein, met op het laatste een paar lastige heuveltjes maar daar kwam ik goed over en dan moet er gesprint worden. Op 800 mt voor de meet zit ik in het vijfde wiel, dat van Saxo-banker Haedo, het goede wiel dacht ik zo. maar dat buiten Jens Voigt gerekend die mij samen met een andere renner vast zette. Ik kon geen kant meer op en de top vijf plaats was weg (echt balen) gelukkig kon ik die Haedo nog voorbij rijden en hij werd gelukkig ook vast gezet. Strijden met eigen wapens, maar ja 11e is ook geen plaats om over naar huis te schrijven (of mailen, sms-en, pinnen of bellen)

De zondag was de voor de vroegelingen onder ons, volgens ploegmaten hoor ik daar ook bij (sta meestal al om 7uur bij het ontbijt) maar zelfs 5 uur is voor mij te vroeg en als dan de start om 8.30 uur (klok toch verzet) is en het gaat gelijk omhoog, daar hoef je mij helemaal niet wakker voor te maken, zelfs al is het in de middag laat mij dan maar op mijn bedje liggen. Dus toen wist ik ook niet wat ik hier kwam doen, ik had vorig jaar nog een mooie koers gereden in de brabantse pijl en nu zat ik hier. Volgens Voigt ligt het aan het feit dat hij vijf kinderen heeft dat hij hier heeft gewonnen, hij zou dan tegen de vroege start kunnen, omdat hij door de kinderen wel vaker minder lang slaapt. Maar mijn zelfkennis verteld mij dat als ik 10 kinderen zou hebben en elke dag om vijf uur zou opstaan dat ik hier nog niet zou winnen.

Bron: zijn website

• Zuidwolde Terror Corps

Mooi stukje :-)

Blijf je best doen Bobbie!

• JW

Mwaoh…geen sterk verhaal.

Die klok verzetten zit iedereen mee, het lijkt me dat je als goeie prof daarop al een beetje anticipeert, zodat de jetlag nauwelijks merkbaar is.

Dat voor zijn ploeg van groot belang is om zich in de ASO-wedstrijden te laten zien, heeft het voorbeeld van Skil meer dan voldoende aangetoond. Winst of een podiumplaats in die eerste etappe was dan ook wel heel nuttig geweest. Als dat niet lukt doordat je ingesloten raakt is dat jammer (maar kan gebeuren). Maar die kans was wél de reden waarom zijn ploeg hem er graag bij had in Frankrijk. En op dat punt heeft hij gefaald.

Maar dan zondagmorgen eerst dat verhaal over die klok, dan de opmerking dat hij zelfs als de start 's middags is hij liever op zijn bed zou blijven liggen, omdat het gelijk omhoog gaat. Natuurlijk is dat niet zijn sterke punt, maar hier spreekt toch wel een minimum aan motivatie en een maximum aan onbegrip uit.

Als je slim bent schrijf je zoiets niet.

• Herogewier

Ik denk dat jij de kwinkslag in het verhaal mist JW, juist met het stukje van Voigt er bij en de wetenschap dat hij daar niet zou winnen is toch zo waar als een koe. Hij kan moeilijk zeggen dat hij met een goede dag en goede jetlag planning kans op winst maakt. Het tweede stuk zal je vooral een beetje ironisch moeten lezen en vooral niet politiek correct.

• JW

Natuurlijk is het grappig bedoeld, maar ik lees er ook een stukje frustratie in dat hij niet in België mocht rijden. Dat is niet slim. Want Vacansoleil heeft er best belang bij zich in de ASO-wedstrijden te tonen.

• Andretti

Dan lees je dat helemaal verkeerd JW.

Gr. Bobbie T.

• Arnold

Tenminste een eerlijke en niet een door pr-mensen voorgekauwde reactie!

En start om 7.30 gelijk bergop lijkt ook mij geen pretje. En toevallig als je de sites leest van andere renners, hebben die er ook het nodige commentaar op!

• Blueprint

Je zou toch zeggen dat ze zich beter in de ASO-koersen kunnen tonen met mannen die een beetje bergop kunnen rijden, kort kunnen eindigen in een tijdrit of massasprints kunnen winnen dan met Traksel. Ik zie de meerwaarde van zijn aanwezigheid in het Criterium International dus niet.

• Fan

Ja, ze hadden ook nog andere renners mee naast Traksel, Carrara, die 5e wordt in de 2e rit. En Fransman Lhotellerie, al kwam die op grote achterstand binnen, weet iemand waarom?

• JW

Dat veel renners balen van zo'n vroege start snap ik wel maar begrijp ik niet. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Omdat van tevoren al duidelijk is dat veel renners nog helemaal niet wakker zijn kun je, als klein ploegje, er ook enorm van profiteren. Pas al eerder je dagritme aan, zodat je lekker wakker bent, en ga vanaf de start meteen vol in de aanval ! Of het nu succes heeft of niet, je valt er wel mee op in positieve zin ! En dat zijn nu net dingen waar de ASO gek op is.

(Het is potdorie je vak ! Je zult de gewone werknemers de kost moeten geven die 's morgens vroeger moeten beginnen !).