Terwijl heel Belgie en Nederland naar de belgische semi-klassiekers E3-prijs en Brabantse pijl kijkt, zit ik met mijn hol open in de franse ardennen. Tja je zult wel denken wat doet Bobbie in de franse ardenne terwijl er vlaamse koersen zijn, waar hij iets moet kunnen laten zien. Tja ik zal eerlijk zijn; dat dacht ik ook, en zeker op zondag morgen om 5 uur, ja goed gelezen 5 uur was het op mijn klok, ik was vergeten een uur vooruit te zeten, dus eigenlijk was het 6uur voor de positievelingen onder ons, maar toch voelde het als 5uur.
Maar de ploeg wilde dat ik naar Frankrijk zou gaan, omdat het belangrijk is bij de ASO geen slecht figuur te slaan.
De eerste etappe was er eentje over een glooiend terrein, met op het laatste een paar lastige heuveltjes maar daar kwam ik goed over en dan moet er gesprint worden. Op 800 mt voor de meet zit ik in het vijfde wiel, dat van Saxo-banker Haedo, het goede wiel dacht ik zo. maar dat buiten Jens Voigt gerekend die mij samen met een andere renner vast zette. Ik kon geen kant meer op en de top vijf plaats was weg (echt balen) gelukkig kon ik die Haedo nog voorbij rijden en hij werd gelukkig ook vast gezet. Strijden met eigen wapens, maar ja 11e is ook geen plaats om over naar huis te schrijven (of mailen, sms-en, pinnen of bellen)
De zondag was de voor de vroegelingen onder ons, volgens ploegmaten hoor ik daar ook bij (sta meestal al om 7uur bij het ontbijt) maar zelfs 5 uur is voor mij te vroeg en als dan de start om 8.30 uur (klok toch verzet) is en het gaat gelijk omhoog, daar hoef je mij helemaal niet wakker voor te maken, zelfs al is het in de middag laat mij dan maar op mijn bedje liggen. Dus toen wist ik ook niet wat ik hier kwam doen, ik had vorig jaar nog een mooie koers gereden in de brabantse pijl en nu zat ik hier. Volgens Voigt ligt het aan het feit dat hij vijf kinderen heeft dat hij hier heeft gewonnen, hij zou dan tegen de vroege start kunnen, omdat hij door de kinderen wel vaker minder lang slaapt. Maar mijn zelfkennis verteld mij dat als ik 10 kinderen zou hebben en elke dag om vijf uur zou opstaan dat ik hier nog niet zou winnen.
Bron: zijn website