Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pasta of rijst?

• coureur

Ik zat laatst een beetje kansloos te kijken naar grammen koolhydraten in voedingsmiddelen.

Hier viel mij op dat in gekookte rijst bijna 2x zoveel koolhydraten zitten dan in gekookte pasta.

Wat is dan de reden dat we toch massaal naar de pasta grijpen terwijl rijst op dat gebied veel beter is?

• Inigo

Heeft volgens mij te maken met het feit dat je pasta ook goed ‘al dente’ kan koken, waardoor het minder snel wordt opgenomen door je darmen en zo wordt het ipv omgezet in glucose eerder opgeslagen in de spieren in de vorm van glycogeen… Maar zeker weet ik dit absoluut niet!

• Jelmer

Volgens mij heeft het meer te maken met het feit dat in de wielersport de renners niet snel overstappen naar andere producten als dat niet gebruikelijk is.

Rijst bevat ten opzichte minder mineralen en minder vitamines maar heeft een grotere koolhydraten-vetten/eitwitten verhouding.

Voor een snelle aanvulling van koolhydraten in de spieren is een AAtje goed en voor een maaltijd zijn alleen koolhydraten niet voldoende, vetten zijn ook nodig voor onder andere opnamen van een aantal vitamines en natuurlijk heeft je lichaam ook eitwitten nodig voor het herstel.

etc. Voor beide is wat te zeggen natuurlijk. Ik weet het ook niet zeker, maar las dit is ergens, vraag me niet waar. Hopelijk vult iemand me aan, en verbeterd me waar nodig.

• merijntje mortirolo

Hopelijk vult iemand me aan, en verbeterd me waar nodig.

okee dan: het is verbetert met een t…

:+ ;)

• Die Rit Naar Bordeaux

verbetert

• janse

verbeter zonder t of d erachter in die zin

• Rieks

Rijst met vruchten voor de koers, lekker en dus heel goed ;-)

• Apenzoon

Vandaar dat die Aziaten van Skill zo goed zijn!! :)

• Oudesluis Dronken Thuis

Er zou een spellingscorrectie-script hier moeten draaien

Boogert=Boogerd

Skill=Skil

Of heeft de webmaster hier niet voldoende skill voor? Misschien Boogert automatisering inschakelen…