Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Enkele touretappes bekijken en zelf fietsen

• Johan

Een vriend en ik denken erover om ruim een week naar Frankrijk te gaan om daar enkele etappes te bekijken en zelf te fietsen. Nou vragen wij ons af in hoeverre zoiets haalbaar is, niet sportief gezien maar organisatorisch.

We denken eraan om de etappe naar de Grand Bornand te kijken (22 juli), wellicht de tijdrit in Annecy de dag erna en dan op zaterdag 25 juli de aankomst op de Mont Ventoux. Zelf dan enkele beklimmingen rondom Grand Bornand doen en de Mont Ventoux uiteraard, al met al circa 4 dagen fietsen in totaal. Is het bijvoorbeeld mogelijk om 1 dag voor de beklimming van de Mont Ventoux in de Tour hem zelf nog te doen of moet dat echt wel 2 dagen ervoor? In hoeverre is het nu nog mogelijk om b.v. een camping te vinden in Bedoin?

Als er nog andere dingen zijn waar we aan moeten denken hoor ik het graag. We zijn bv. al wel enkele dagen in de Alpen geweest met beklimmen Alpe 'd Huez en Galibier e.d. maar dat was buiten het volgen van de Tour om.

Alvast heel erg bedankt voor antwoorden!

• Andretti

Op de dag zelf kun je in ieder geval ‘s ochtends nog wel de berg met de fiets opkomen. ’s Middags word je vaak een paar kilometer onder de top tegengehouden en moet je te voet verder. Dit geldt dus voor de slotklim, de andere beklimmingen kun je op de dag zelf voorafgaand aan de reclamekaravaan ook nog wel beklimmen volgens mij.

• Drents Heideschaap

heb ooit de Madeleine opgereden een paar uur voordat de tour langskwam. Een dag van tevoren mag geen probleem zijn.

Je weet het he.. vanaf Bedoin geldt de twee rijen dikke laag kinderkopjes door het asfalt als startstreep!

• janjanssen

Johan,

de afgelopen 5 jaar heb ik met een paar maten telkens een week de bergetappes gevolgd (ofwel alpen, ofwel pyreneeen, afhankelijk van waar de meeste bergetappes dat jaar werden verreden).

Wij zorgen dat wij 1 dag voor de 1e bergetappe op locatie zijn om hem te klimmen, bekijken dan de volgende dag de etappe en rijden tot laat in de nacht door naar de laatse berg van de volgende etappe. Deze beklimmen we dan weer op de dag van de etappe zelf, waarna we weer op weg gaan naar de volgende berg, etc. etc.. Erg mooi om te doen, moet wel zeggen dat het op aardig slopend is doordat we vaak pas midden in de nacht op bestemming zijn.

Voor de duidelijkheid: de dag van tevoren kun je gewoon naar boven klimmen, op de etappedag zelf kun je in ieder geval tot een uur of 11 naar boven fietsen (vaak tot later, maar niet altijd).

Zelf ben ik niet zo'n fan van op de dag zelf fietsen, ten eerste superdruk (vorig jaar prato nevoso bv. op 1 km van de streep kwartier stil gestaan omdat de organisatie de boog van 1 km aan het opzetten was) en daarnaast blijft de kans dat de berg bij grote drukte eerder gesloten word zodat je m niet zelf kunt beklimmen (is me bij de aubisque overkomen op paar km van de top). Dus wil je zeker zijn dat je op de dag van de etappen naar boven kunt fietsen zul je zeker voor 11 uur op de top moeten zijn.

• Boris de Löwikfan

De kans is ook groot dat je smiddags word opgehouden door een 45 koppen tellende Friese Weening delegatie, lekker aan de hollandse kost..

Groet

• Andretti

Ze mogen gerust mee eten want we hebben meestal genoeg voor een heel weeshuis als ze maar van ons bier afblijven!