Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tintelingen in de voeten

• de leeuw

Van de week weer de avondcompetitie op de baan gereden. Ik kreeg toen last van tintelingen in voet. Waar ligt dit aan en wat zou een oplossing kunnen zijn?

• krabber

Kan zijn dat er een lichte trilling in je bracket of pedaal zit.

• skyKasper

Het kan ook zijn dat je schoenen te strak zitten.

• Jaap

Of een verkeerde stand van de plaatjes.

• de leeuw

moet je de schoenen zo dicht mogelijk langs de bracket laten gaan?

de hakken moeten die naar binnen staan?

• the critic

- Schoenen staan recht, dus niet naar binnen of buiten

- scheonen staat zo dicht mogelijk tegen de crank (zonder aan te lopen uiteraard)

- de as van de pedaal moet ter hoogte zijn van de bal van je voet (dus dat deel van de pedaal die je in de crank draait, loopt precies onder het dikke deel van de voet door, net achter de tenen)

• appeltje

Waarom zouden je voeten recht moeten staan? Als je tien mensen naast elkaar zet (staand) dan staat bij niemand de voeten hetzelfde gericht.

Groetjes,

appeltje

• insider

Tintelingen kunnen ook heel goed vanuit de onderrug komen. Laat daar maar eens naar kijken wanneer je er vaker onverklaarbaar last van hebt.

• Andere Peter

Psies, met tintelingen in de voeten moet je uitkijken. Zou kunnen duiden op een blokkade van het zenuwkanaal. Bv bij een hernia kan het een belangrijk symptoom zijn.

• Klaas

Niks ergs laten aanpraten. Ik had er ook last van. Wat bleek, te dikke sokken aan. Sindsdien alleen nog met dunne zomersokjes in de schoen, en de schoen niet te strak. Ik denk dat dan je probleem is opgelost.