Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ultegra 2010

• HarrieH

Het kon niet uitblijven:

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=/tech/2009/features/shimano_launch_new_ultegra09

Ruim 100 g eraf

Hendels als Dura Ace, kabels langs of door het stuur

Diverse andere, Dura Ace - achtige wijzigingen.

• AA

Ziet er allemaal weer netjes uit. Nu maar hopen dat de hendels het langer dan 2 maanden uithouden, zoals nu Dura-Ace. Ben inmiddels al aan mijn derde rechter greep bezig.

• Oudesluis Dronken Thuis

Shimano is japans voor “Merk dat je koopt als er binnen 10 uur rijden geen Campagnolo te krijgen is”.

Stukje zelfkennis van de oosterlingen, sterk

• Pagliarini

Ik vraag me nu af of de prijs van Ultegra niet sterk gaat stijgen?

Normaal was het de beste groep als je je alleen een budgetfiets kon veroorloven. En nu na de crisis ben ik benieuwd wat dat nieuwe grapje gaat kosten.

Kan HarrieH misschien een grove schatting maken?

• PePe

Zal er ook een Ultegra 2010 SL uitvoering komen :-)?

• L Borghini

Hé AA,

Wat gaat er dan mis met die grepen?

In Duitse wielerblaadjes zijn ze altijd vrij grondig met testen, en daar waren ze wel positief over het nieuwe dura ace. Maar toen dacht ik al, eerst maar 's kijken hoe duurzaam het is…..

Blijf het moeilijk vinden overigens: ben zelf een Campa adept, maar wordt verdrietig van dat 11speed, Lijkt mij geen vooruitgang. Shimano moet nog werken aan de duurzaamheid. En van SRAM las ik dat het crankstel niet zo goed is.

• AA

De helft van de keren dat je wil afschakelen moet je eerst weer opschakelen voordat je kan afschakelen.

• HarrieH

Grove schatting: ergens tussen Dura Ace en 105.

Zo grof genoeg?

• Pagliarini

Nu ben je wel erg grof, haha.

Oke, ik ga het anders vragen. Kun je eventueel cijfers noemen? Of maakt de winkel dat zelf uit?

• HarrieH

Natuurlijk maakt der winkel het zelf uit.

Prijsafspraken zijn immers niet toegestaan.

Beperkende factor is de kostprijs. Daar kun/mag je niet onder.

Gokje van mezelf (geheel uit de lucht gegrepen, maar ik verwacht niet geheel onrealistisch): +10% t.o.v. huidige groep Ultegra SL.