Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cavendish in ieder geval niet naar Team Sky

• Eddy's Merk

De nieuwe Britse wielerploeg Sky hoeft volgend jaar niet op de komst van Mark Cavendish te rekenen. In een interview met Wieler Magazine zegt de Brit de kans groter te achten dat Ronaldo van Man United naar Chelsea verkast. ,,Ik zie geen enkele reden om Team Columbia te verlaten. Zeker als ik naar de sprints van het vorige seizoen kijk. Iedereen binnen de ploeg wekt hard voor me. Ook de sfeer spreekt me aan. Bij ons wordt vaak gelachen, terwijl het bij andere ploegen stil is. Ik kan misschien elders meer geld verdienen, maar bij Columbia ben ik gegarandeerd van goede resultaten'' aldus de winnaar van Milaan-San Remo, die ook aan zal treden in Parijs-Roubaix dit jaar. (Bron: Wieler Magazine)

Is het al bekend wie wel voor dit team gaat rijden? Voornamelijk Britten neem ik aan?

• Berend Botje

De wens is een mix van Britten en Italianen omdat Sky Italia ook meesponsort.

Ploegleider: Paolo Bettini

• Prikpik

Word dit net zo iets als H20-Teltek??

• Berend Botje

Is al van dik een maand geleden, maar ter info voor prikpik

Team Sky: Nieuw Brits ProTeam met ambitie

donderdag 26 februari 2009

Groot-Brittanie zal in 2010 een groot ProTour Team introduceren in het peloton. De ploeg zal in januari 2010 onder de naam Team Sky zijn entree maken in de Tour Down Under. Met een budget van meer dan 11 miljoen euro per jaar zal er een contract afgesloten worden voor vier jaar van 2010 tot en met 2013. Het grootste doel van de ploegleiding is de eerste Britse Tour de France winnaar leveren.

De ploeg zal voornamelijk uit Britse renners bestaan en de namen van Mark Cavendish en Bradley Wiggins worden meerdere malen genoemd. Hoogstwaarschijnlijk zal de ploeg ook enige Italiaanse renners aantrekken. Dit vanwege de zusteronderneming Sky Italia.

In London zal donderdag een persconferentie zijn van de ploeg van teammanager David Brailsford.

• arend appelberg

er rijdt geen enkele renner rond in engeland. bij de beloften, junioren of profs die de tour kan winnen. laat staan dat ze die binnen 4 jaar winnen. engeland is sowieso net als japan een van de meest overschatte sportlanden. ivt hun budgetten is het mager

• Krekel

Mager? De Spelen zeker niet gezien…

• arend appelberg

jah de spelen heb ik gezien jah en de voorgaande 4 spelen ook. leuk zo;n uitschieter als 2008. dat hadden wij in 2000.

• DutchSL

Ik zie dat eerder als een stijgende lijn richting de OS in eigen land.

Maar goed, in verhouding tot budget valt het wel mee inderdaad, absoluut gezien doen ze het echter goed.