Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

slapende hand

• Toerder

sinds begin dit jaar fiets ik weer, en de laatste tijd krijg ik al na 15min een slapende rechterhand. Nooit eerder gehad. iemand een idee waaraan ik moet sleutelen? Of waardoor dit kan komen? Slapende hand gaat over als ik mijn hand op mijn rug hou oid.

Graag jullie ervaringen en tips

groet

• marc

Tintelende vingers? Kan veel zijn en allerlei oorzaken hebben.

Ik had Carpaal Tunnel Syndroom bijvoorbeeld.

Maar ik ben geen dokter. En die weten altijd meer.

• Brum

Lijkt me een doorbloedingsprobleem. Probeer eens te trainen met een Powerball, ideaal apparaatje om bloedsomloop in de armen en handen te bevorderen. Wordt vaak gebruikt in geval van RSI en Carpaal Tunnel Syndroom. Zelf ook gebruikt bij herstel van RSI en zie hier: ik ben were lekker aan het prikken. Powerball of equivalent zijn via internet massaal te koop.

• Boris de Löwikfan

Maar om een antwoord te geven op toerder zijn vraag, draag je handschoenen? probeer eens een grotere maat.

Groet

• damsteen

het spreekwoord luid toch dat je slapende handen niet wakker moet maken?

..of was het nou honden?

• achterhoeker 2duuzend

Misschien je remhendels iets hoger zetten, of misschein iets verder naar binnendraaien ofzo, i.i.g. even goed checken of je positie op de hendels comfortabel is. Of misschien heb je je armen gewoon te gespannen.

• Olano

inderdaad, te strakke handschoentjes knellen enorm. Je voelt het alleen niet zo erg, tot aan de tintelingen dan. Probeer eens helemaal zonder te rijden, dat hielp bij mij ook. Met grotere handschoenen heb je weer kans dat er in gaat ‘schuiven’, en dat je daardoor alsnog die knelling veroorzaakt.

• elounda

Je kunt carpaal tunnel syndroom uitsluiten of bevestigd krijgen als je weet of ook je pink meetintelt. Is dat het geval, dan is het GEEN cts.

Zijn 't voornamelijk je duim en de twee vingers ernaast, dan is het vrijwel zeker een CTS.

Het is een klacht die zich vaak openbaart bij dit soort bezigheden

• marc

CTS kan je ook tijdens je slaap hebben.

Er valt wat aan te doen, en je kan het in het ziekenhuis laten testen.

• Klaas

Hand positie wisselen, niet steeds op dezelfde plek houden. En niet te hard knijpen in het stuur.