Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rem/schakel handels

• Kanarie

Ik heb rem/schakel hendels van Shimano.Weliswaar wat ouder met 7 speed.

Ik heb het idee dat de pallen blijven “kleven”in de handels.Ze doen helemaal niet meer.Ze zijn jaren niet gebruikt dus mogelijk aangekoekt.Nu ben ik al eens bezig geweest om een handel los te halen(wordt ten zeerste afgeraden)maar het is moeilijk om dit weer terug in elkaar te zetten.Zo,n handel bestaat uit wel erg veel ringen en veertjes die lastig in elkaar te zetten te zijn.Heeft iemand een oplossing en mogelijk zelf dit probleem ooit eens verholpen.

• HarrieH

Afblijven, niet uit elkaar halen.

Laat 'm eens een nachtje weken in diesel of ontvetter en test de werking dan nog eens.

Of koop een nieuw setje in de opruiming of een gebruikt setje via marktplaats.

• jan

jawel,

nieuwe groep kopen;)

• KANARIE

Harrie,jou idee is niet verkeerd.Dit bedoel ik met oplossing.Ik zal niet zeggen dat dit de oplossing is,maar mogelijk werkt dit.Idee van Jan is als je geld over hebt,dan kan je zeker de rest weggooien.Het onderwerp was:handels.

• AA

Goed ontvetten met bijvoorbeeld Pronto of Remmenreiniger. Daarna vettig maken met WD40 en hopen dat hij het weer een tijdje doet.

• coureur

anders nachtje in de cola laten liggen, als laatste red middel

• KlaasK

Kruipolie inspuiten, terwijl je dat doet constant op en afschakelen zodat het er goed intrekt. Na een tijdje verwijnt de koek(vet) en je kunt weer schakelen. Op dit gratis advies geef ik garantie trouwens.

• B@rry

nieuwe kabels kan ook wonderen doen

• Marini

Alleen wd40 inspuiten!! ff intrekken is genoeg..

• bordje leeg

idd goed inspuiten en op en af schakelen, heb er zelf ook altijd last van met mn cyclecrosser