Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De zingende wielrenner

• Toni

'De buren zullen ons haten'

door Maud Vogelaar. vrijdag 03 april 2009

TILBURG - Het is niet alleen fietsen voor de renners van de Zesdaagse van Brabant, ook voor de sfeer en het entertainment zorgen zij zélf in Tilburg.

De Argentijn Sebastian Donadio is 37 jaar en daarmee een van de oudste coureurs, maar hij is misschien wel de drukste van het stel. Terwijl de andere renners al bezig zijn met opwarmen, staat er voor hem iets anders op het programma, namelijk het installeren van zijn keyboard en in gedachten vast zijn optreden doornemen. Bijna elke avond zingt hij nummers, van Robbie Williams tot John Lennon, tot groot genoegen van het publiek. Maar ook zijn eigen, Spaanstalige liefdesliedjes knallen uit de speakers.

Vooral bij de vrouwen is de zingende wielrenner erg geliefd. In de pauze zijn alle spotlights op Donadio gericht. Met een brede glimlach ontvangt de Zuid-Amerikaan het applaus, maar hij moet zich elke keer weer haasten om zich op te maken voor de volgende koppelkoers. “Fietsen en zingen zijn mijn passies. Ik vind het geweldig om die te combineren. Als dat dan mogelijk is, dan maak ik daar zeker gebruik van.” Het is de eerste keer dat de latino Nederland bezoekt. Het bevalt hem erg goed. “De mensen zijn ontzettend aardig en spreken zo goed over Máxima.” Hij is zelfs bijna familie van haar. “Mijn zus is verloofd met haar neef. Zij mocht ook naar de bruiloft van Willem-Alexander toe. Erg leuk om haar op televisie te zien.”

De liefde is dus wederzijds, op de buren in het Baarschotse bungalowpark Duc de Brabant - waar de renners verblijven - na. Met zijn huisgenoot Léon van Bon zakt hij immers door tot in de late uurtjes. “Ik denk dat zij ons nu wel haten. Tot drie uur 's nachts hebben we staan zingen en bier en cappuccino gedronken”, zegt de fietsende entertainer lachend. Donadio heeft nog iets in petto voor het Brabantse publiek. “Ik ben druk aan het oefenen om ook nog een Nederlands nummer te zingen.”

Kijk voor videobeelden van de zingende en fietsende Donadio op http//www.brabantsdagblad.nl/zesdaagse

• Ottie

Dus het is toch waar:

Men rijdt hard op bier….. maar hou je dat ook 6 dagen lang vol Leon?

• Andretti

Ja op bier en shoarma kun je prima fietsen of niet Ottie? ;)

• Joske

Vanavobd treden ze op met:

Meisjes met rooie haren…., tenminste als die Argentijn het Nederlands al een beetje beheerst, anders wordt het morgen op finaledag…

• Ottie

Meisjes met rode haren!

Een primeur in de Pink Galaxy! Sebastian Donadio en Leon van Bon hebben niet alleen gevoel voor de Tilburgse latten maar zijn muzikale toppers tegelijk! De twee coryfeeën hebben hun debuut als zang duo gemaakt voor een uitverkocht Pijnenberg Velodrome. Morgen gaat dit duo weer optreden. Voor diegene die nog een van de schaarse kaarten wil bemachtigen, de kassa’s gaan om 16uur open.

• Ottie

www.zesdaagsebrabant.nl

Lampater-Schaar hebben de leiding overgenomen van Leon van Bon - Pim Ligthart.

De stand na de vijfde dag is als volgt:

1 5 Lampater – Schaar 0 214

2 4 Marvulli – Marguet 1 252

3 3 Van Bon – Ligthart 1 243

4 1 Stam – Veldt 2 217

5 8 Hester – Mørkøv 3 157

6 6 Donadio – Jonkman 4 150

7 10 Pieters – Kip 4 108

8 12 De Pootere – Schets 5 150

9 9 Beikirch – J. Pronk 7 90

10 2 DeFauw – Huenders 9 69

11 7 Vingerling – Stöpler 13 98

12 11 Kos – v.d. Zwet 18 52

• Herogewier

Was iderdaad geweldig, we hebben direct de contracten geregeld voor de zesdaagse van Apeldoorn. Ze kregen met ze beide het publiek helemaal plat !!! Toch weer een nieuw ongekend talent ontdekt bij Leon. :):)

Maar was weer een mooi avondje daar in Tilburg met een paar geweldige jachten en geweldig ook de koppels met mooi wat jonge mannen er in. En nu maar snel me bed weer in, morgen is er weer koers :)