Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Over het VSS Vuelta al País Vasco

• ---

Start Kirchen wel??

• Zenon J.

Volgens zijn website rijdt hij de Circuit de la Sarthe, maar of dat juist is?

• Blueprint

Hoe is het parcours dit jaar?

• Massimo

Waarschijnlijk weer nat en grijs Blueprint.

Profieltjes hier:

http://vueltapaisvasco.diariovasco.com/2009/etapas/etapas.htm

• Blueprint

Die rit naar Eibar ziet er leuk uit :)

• zabirskie

Eén favoriet en een peloton vol outsiders. Het zal mij benieuwen.

• Andere Peter

De 3e rit naar Eibar ziet er inderdaad fraai uit. Zal samen met de tijdrit het klassement maken, want in de overige etappes ligt het venijn vaak te ver van de finish. Was het niet vorig jaar ook zo, dat men de profielen aantrkkelijker zou maken als men in omgekeerde richting zou rijden? Of vergis ik mij in de ronde?

Hamvraag: wil Contador eerherstel na zijn nederlaag ik PN, of pakt hij het rustiger aan en laat hij het liever lopen?

• JW

Die hamvraag is wel interessant. Normaal gesproken zou in deze ronde Zubeldia in aanmerking komen voor een cadeautje als voorschot voor zijn hulp in de Tour, maar Zubeldia heeft dit jaar nog weinig laten zien. Dus lijkt het te verwachten dat Contador zelf voor de zege gaat.

En dan wordt toch weer interessant of “de verenigde concurrentie” - nog een heel stukje sterker dan in P-N ! - hem in moeilijkheden kan brengen, en hoe zijn ploeg

- toch wat zwakker dan de te verwachten Tourploeg - zich dan houdt.

Voor de winst gaan en dan verliezen kan hij zich eigenlijk niet veroorloven; dat zou zijn positie voor de tour kunnen aantasten. Alleen dát gegeven kan er al een erg interessante ronde van maken !

• jack

Ik vind het parcours wel een beetje tegenvallen eigenlijk, vooral omdat er in het deelnemersveld heel wat klimmers zijn. Vreemd dat er zo weinig ploegen een sprinter meenemen, van de 6 etappes zouden er wel 2 of 3 een massasprint kunnen worden. Mogelijkheden voor de aanvallers dus ook denk ik, want er zijn weinig ploegen die een massasprint zullen willen, alleen Rabobank (Freire), Quick-Step (Davis) en Euskaltel (Ruben Perez en Isasi) waarschijnlijk wel. En hoe het met de vorm van Freire staat moeten we ook nog maar afwachten.

• Steffen

Ik heb nog nooit bij een VSS een lijstje gehad met zoveel potentiële sterren pakkers. Bij deze maak ik ook mijn excuses aan (willekeurige volgorde): Vandevelde, F. Schleck, A. Schleck, J. Rodriguez, Larsson, C. A. Sorensen, Dekker, Brajkovic, Zabriskie, Gerdemann en Anton. Zij hadden evenzeer minstens 1 ster verdiend in mijn lijstje.

Dit is de 3e keer dit jaar da Luis Leon 5 sterren van mij krijgt dus hij moet het maar eens waarmaken.