Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Trainingsadvies

• Bernt Brughmans

hoi forumlezers,

mijn vraag aan jullie; hoe versterk ik mijn tijdrit? En hoe train ik 'm precies? Ik wil dit graag verbeteren omdat ik als sprinter nogal eens langs de pot pies omdat toch niet élke koers in een massasprint eindigt… Ja goed ik heb zo mijn redenen! In ieder geval hoop ik op wat nuttige tips.

Groeten Bernt

• Sub Culture

definieer ‘langs de pot pies’ ?

• Sjors

Je kunt voor trainingsadvies het beste naar Dr. E. Fuentes.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

• dirrek

Hahaha!

Wat zijn het toch een enorm geestige mensen op dit forum!

• snormans

Blokken training he, op omslagpunt. In eerste instantie veel korte blokken en dan steeds minder blokken met langere duur en dan af en toe toch een keer een dag met veel korte blokken. Maar dat ligt er aan hoe lang je tijdritten moeten zijn.

• Bernt Brughmans

Nou ik kan in ieder geval wat met de laatste posting…

• bordje leeg

hier vind je wel interressante informatie http://members.chello.nl/k.haan11/Tijdrijden.htm

ook is er ooit een onderzoek gedaan naar het meeste trainingsrendement bij tijdrijden, dat is idd zoals “snormans” al zei bloktraining met steeds 4min net boven omslagpunt dan weer 5min rust…..

• Goozzer

Ik zou blokken doen van 10' tot 20' minuten aan een hartslag die onder het omslagpunt ligt of intervals van 4 tot 8' op het omslagpunt. De rustblokken tussen de intervals mogen niet langer duren dan 2' tot 4' respectievelijk 5' tot 6' minuten.

• Sjors

Het spijt me. Zal het niet meer doen.