Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Onsportieve Volharding-junior Haan

• Coredor

op de site van het Sinnigebouw-Wielerteam las ik het verslag van Noordwestoverijssel, daarin viel mij vooral dit stukje op:

Op 77km waren het Wouter Haan (Volharding), Rune v/d Meijde (Restore) en Barry Markus die demarreerden. Zij reden een voorsprong van 45 seconden bij elkaar. Het leek een zeer kansrijke situatie voor Barry, die verreweg de beste sprint in de benen had van de drie vluchters. Maar na 90km werden de drie de verkeerde kant op gestuurd. In de verwarring die ontstond draaide Wouter Haan snel zijn stuur om, waardoor Barry tegen hem aan reed en viel. Wouter zag zijn kans schoon en gaf flink gas. Barry moest een nieuw wiel steken, liep een achterstand van 15 seconden op en zag dat zijn kansen verkeken waren.

Dit vind ik wel een zeer ernstig onsportieve actie van Haan! Ongelofelijk dat je hier van gaat profiteren, om het woord ‘'gestolen overwinning’' nog maar niet in mijn mond te nemen. Je kunt er regelementair waarschijnlijk niks aan doen, maar een beetje sportman gaat van zo'n situatie niet gebruik maken om een concurrent uit te schakelen. Een uiterst laffe actie! Vooral zo door gaan….

• Rudolf het Rendier

Ok.

• Herogewier

Ik weet er niet precies het zijne van, maar op dat moment was ook de groep achtervolgers weer wat aan het terug komen, dus wellicht dat er daardoor ook hard werd door gereden door de beide andere heren.

• Achjaaa

Je weet wat ze zeggen, Alle vogels leggen in mei een ei.

• Piet Postman

Wanneer de strijkijzer heet is, moet je strijken.

• NECHT

Als de kat van huis is, blijven de kattenbrokjes staan.

• Rudie

Ondertussen staat het iets anders op de website van Sinnige Bouw:

"Maar na 90km werden de drie de verkeerde kant op gestuurd. In de verwarring die ontstond draaide Wouter Haan snel zijn stuur om, Barry zag dit te laat en reed tegen hem aan en viel. Wouter zag zijn kans schoon en gaf flink gas. Barry moest een nieuw wiel steken, liep een achterstand van 15 seconden op en zag dat zijn kansen verkeken waren.

Wouter reed weg bij zijn medevluchter Rune en kwam solo over de meet. Achter hen werd Barry 3e en sprintte Yoeri naar een 9e plaats. Didier Caspers werd 12e en stelde daarmee de 3e plaats in het ploegenklassement voor Sinnigebouwteam 1 veilig."

Ik ken Wouter juist als 1 van de meeste eerlijke coureurs waar ik ooit mee te maken heb gehad, dus ik denk ook niet dat het een onsportieve streek geweest is.

Als ik naar de poppetjes op het podium kijk zie ik ook geen haat en nijd,kortom het zal wel weer meevallen!

• duif

Vertel mij wat Haan verkeerd heeft gedaan?

• Ottie

Niets, hij moest eerst zelf nog een gat, al was dat niet heel erg groot, dichtrijden naar Rune van der Meijden, Barry had de pech dat hij moest wisselen van wiel en daardoor seconden verloor, en een halve minuut ongeveer achter Barry reden de achtervolgers op dat moment, die verloren later wel meer tijd, maar op dat moment zaten ze nog niet zo heel ver achter. Barry reed als een beer, 55 had ik op mijn kmteller van de auto toen ik achter hem reed. Jammer voor Barry, maar ik weet zeker dat hij zijn zeges dit jaar nog mee gaat pikken! Don't worry!

• Joske (A)

Zo'n bericht hier op een discussieform plaatsen en daarmee een renner zwart proberen te maken bij “het grote pubiek” is toch bedenkelijk.

Ik ben het vooral met duif eens: wat heeft hij verkeerd gedaan.