op de site van het Sinnigebouw-Wielerteam las ik het verslag van Noordwestoverijssel, daarin viel mij vooral dit stukje op:
…
Op 77km waren het Wouter Haan (Volharding), Rune v/d Meijde (Restore) en Barry Markus die demarreerden. Zij reden een voorsprong van 45 seconden bij elkaar. Het leek een zeer kansrijke situatie voor Barry, die verreweg de beste sprint in de benen had van de drie vluchters. Maar na 90km werden de drie de verkeerde kant op gestuurd. In de verwarring die ontstond draaide Wouter Haan snel zijn stuur om, waardoor Barry tegen hem aan reed en viel. Wouter zag zijn kans schoon en gaf flink gas. Barry moest een nieuw wiel steken, liep een achterstand van 15 seconden op en zag dat zijn kansen verkeken waren.
…
Dit vind ik wel een zeer ernstig onsportieve actie van Haan! Ongelofelijk dat je hier van gaat profiteren, om het woord ‘'gestolen overwinning’' nog maar niet in mijn mond te nemen. Je kunt er regelementair waarschijnlijk niks aan doen, maar een beetje sportman gaat van zo'n situatie niet gebruik maken om een concurrent uit te schakelen. Een uiterst laffe actie! Vooral zo door gaan….