wie heeft er ervaring met het nemen van extra eiwitten voor herstel of vlak voor een wedstrijd?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsEiwitten zijn vooral van belang in het herstel. Uw spieren vertonen na de training/wedstrijd kleine scheurtjes die moeten hersteld worden. Spieren = eiwitten. Dus je hebt ze zeker en vast nodig!
Maar in uw herstel heb je evengoed koolhydraten (suikers) nodig. Om te zorgen dat je spieren ook genoeg energie hebben. Daarom zijn er veel hersteldranken (of Recovery Shakes) die zowel eiwitten (spieropbouw) als koolhydraten (energie) bevatten.
Ik gebruik zelf Recovery Shake (www.etixx.be), en daar ben ik best tevreden van, maar ik weet niet of ze deze ook in NL verkopen…Maar ik veronderstel van wel (wsl in bioshops en drogisterijen…).
Extra eiwitten vooraf gebruik ik niet. Maar naar het schijnt kan je dat wel doen met Amino acids (BCAA's zie artikel van Faris). Dat schijnt ook te werken voor mensen die zeer mager zijn en/of niet goed herstellen.
Ik heb een tijdje hersteldrank met toevoeging van PeptoPro gebruikt (Total Recovery Drink MDY). Dit voor en na de koers/training want er zijn studies die een positief effect aantonen van het nemen van hersteldrank (combinatie van koolhydraten en voorverteerde melkeiwitten) voor de inspanning.
Dit beviel prima qua herstel, ben er mee gestopt omdat het spul niet te zuipen was en ik minder fanatiek ben gaan fietsen.
Fausto Coppi kreeg in zijn jeugdige dagen van zijn moeder 12 hardgekookte eieren mee voor een trainingstocht van 200 kilometer. Dat kwam omdat deze eenvoudige mensen een boerderijtje hadden met wat kippen.
Fausto Coppi, een heldenleven
Martin Ros
Amsterdam, 1994
Uitgeverij: Uitgeverij De Bezige Bij
ISBN: 90-6005-440-7
NUR: Literaire roman, novelle (301)
1994
Amsterdam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?