Bron: nikiterpstra.nl
"De Ronde begint pas Echt op de Oude Kwaremont. Juist daar was mijn ronde plots voorbij. Aan de voet kwam ik ten val. Gelukkig viel ik in het gras en liep ik weinig schade op. Mijn fiets viel jammer genoeg wel op straat waardoor mijn derailleur scheef onder mijn fiets hing. Ik was snel opgekrabbeld om mijn weg te vervolgen maar na 500 meter trapte ik mijn derailleur in het achterwiel en deze brak af. Mijn ploegmaat Arthur Gajek gaf direct zijn fiets aan mij af en ik zette de achtervolging in, op deze vreemde fiets. Ik wachtte niet op mijn reserve fiets want het zou te lang duren voordat de teamwagen over de smalle wegen mij bereikt zou hebben. Volle bak reed ik over de Kwaremont en de Patersberg om vervolgens vlak voor de Koppenberg weer aan te sluiten. Bij de aanvang van de Koppenberg was er vooraan het peloton een valpartij waardoor we met vele renners te voet stonden. Daar stond ik dan met zo'n 100 man voor mij die ook allemaal stonden te wachten tot we verder konden. In de verte zag ik de eerste renners richting de top gaan. Toen besefte ik dat het echt voorbij was. In mijn eigen tempo ben ik naar de finish gereden om de frustratie er goed uit te rijden. Het enige pluspunt van vandaag is dat mijn knie helemaal in orde is, geen pijn gevoeld. Volgende week de laatste voorjaars klassieker van Parijs naar Roubaix waar ik uit ben op revanche!!