Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Niki Terpstra - Revanche!!

• Olano

Bron: nikiterpstra.nl

"De Ronde begint pas Echt op de Oude Kwaremont. Juist daar was mijn ronde plots voorbij. Aan de voet kwam ik ten val. Gelukkig viel ik in het gras en liep ik weinig schade op. Mijn fiets viel jammer genoeg wel op straat waardoor mijn derailleur scheef onder mijn fiets hing. Ik was snel opgekrabbeld om mijn weg te vervolgen maar na 500 meter trapte ik mijn derailleur in het achterwiel en deze brak af. Mijn ploegmaat Arthur Gajek gaf direct zijn fiets aan mij af en ik zette de achtervolging in, op deze vreemde fiets. Ik wachtte niet op mijn reserve fiets want het zou te lang duren voordat de teamwagen over de smalle wegen mij bereikt zou hebben. Volle bak reed ik over de Kwaremont en de Patersberg om vervolgens vlak voor de Koppenberg weer aan te sluiten. Bij de aanvang van de Koppenberg was er vooraan het peloton een valpartij waardoor we met vele renners te voet stonden. Daar stond ik dan met zo'n 100 man voor mij die ook allemaal stonden te wachten tot we verder konden. In de verte zag ik de eerste renners richting de top gaan. Toen besefte ik dat het echt voorbij was. In mijn eigen tempo ben ik naar de finish gereden om de frustratie er goed uit te rijden. Het enige pluspunt van vandaag is dat mijn knie helemaal in orde is, geen pijn gevoeld. Volgende week de laatste voorjaars klassieker van Parijs naar Roubaix waar ik uit ben op revanche!!

• T-I

blijkbaar is iedereen die enig doel had om het quickstep moeilijk te maken deze ronde gevallen.

Spijtig.

Benieuwd wat Terpstra kan bij de P-R dan

• JW

Het verhaal overtuigt me niet echt. De tegenslag waar hij mee te maken had was maar een peuleschilletje vergeleken bij alles wat b.v. Flecha te verwerken kreeg. In die file bij de Koppenberg stonden, als ik het goed heb, ook renners die uiteindelijk wél weer naar voren wisten te komen.

Niki was kopman, hij had in elk geval nog zijn best moeten doen om terug te komen.Dan heb ik toch meer bewondering voor de Rabo-verliezers.

• Rudy Tek

Pech gehad, wel jammer want volgens mij zijn er best veel van de renners die daar stil stonden terug in de spits gekomen. Al hadden die er natuurlijk niet net een achtervolging op zitten.

• Olano

Vergeet niet dat hij niet over zijn eigen fiets (en dus de juiste afmetingen) beschikte nadat hij had moeten wisselen. Ik denk toch dat dat mentaal aardig doorwerkt, prof of niet. Zeker als je weet dat dit alles al op de Koppenberg gebeurt, en je dan weet wat er nog komen gaat. De kans op eventueel rug- of knieproblemen bij verkeerde afmetingen van je fiets op zo'n parcours is dan denk ik toch behoorlijk aanwezig (zeker als je net een knieblessure hebt gehad). Al moet ik er wel gelijk bijzeggen dat me niet duidelijk is of hij later (nadat hij dus al de moed opgegeven had) alsnog van fiets heeft gewisseld en daarmee de wedstrijd heeft uitgereden. Ach, het is in elk geval een goede training geweest voor komende zondag zullen we maar denken.

Trouwens, zo zie je maar ook dat een goede klassering niet alleen voor de (team)moraal goed is, het levert de ploegleiderswagen ook nog eens plekkie vooraan op bij de eerstvolgende wedstrijd. En bij Parijs-Roubaix kan het dan lang duren als je ploeg wagen 16 is en je staat langs de kant van een kasseistrook…

• Goozzer

Flecha heeft, zo alles overlopend, dan natuurlijk ook een fenomenale Ronde van Vlaanderen gereden…

• Massimo

Flecha rijdt altijd fenomenale koersen, dat weet je toch? Is er ook een sarcasme-smiley?

• Goozzer

:D

• roger

En we moeten ook in ogenschouw nemen dat er een verschil is tussen vlak achter de valpartij staan en snel je weg kunnen vervolgen of helemaal achteraan staan en eerst moeten wachten tot 100 man zijn opgetrokken.

• Cyclad

Ik begrijp Terpstra wel. Degenen die op de Koppenberg te voet stonden leken volstrekt kansloos. Daarna dutte de koers even wat in, zodat velen nog konden terugkomen.

Enfin, Terpstra heeft Parijs-Roubaix en de Gold Race nog. In de Gold Race zal een mooie klassering lastig worden, in Parijs-Roubaix zijn er wel mogelijkheden voor hem.