Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Jean-Pierre Monseré

• Goozzer

Ik kan mij vergissen, maar heb, tot mijn grote verbazing, nog geen topic zien staan over de Belgasport Docu over Jempi Monseré.

Prachtige documentaire, kippenvel…

• merijntje mortirolo

Het kan aan mij liggen hoor, maar zo heb ik hier nog niemand zien zeuren dat Hoogerland net geen helm droeg tijdens zijn training…

:Z:Z:Z

Btw, Goozzer, die dat was toch een herhaling, of niet?

• Art

Vooral die foto's van na het ongeluk waren enorm indrukwekkend.

Plus dat zijn zoon natuurlijk op precies dezelfde wijze om het leven is gekomen.

• merijntje mortirolo

Oh damn, ja, dat stond in de HUMO: een interview met de weduwe… Tamelijk dramatisch…

(Heppikkut fakking hel alsnog gemist).

• Sub Culture

Mooie beklijvende reportage idd.

De rust waarmee zijn weduwe over alles praat, de jonge de vlaeminck die ook 40 jaar terug al een jaloers mannetje bleek te zijn, die gigantische opkomst bij de begrafenis, maar toch vooral die foto's vlak na het ongeluk.

• Goozzer

Verder alles goed, merijn? ;) Jij staat, met al die irritaties aan mijn adres, bovenaan het verdachtenlijstje… ;)

• Massimo

Prachtige, ontroerende documentaire, terecht dat je dit topic opent Goozzer! Hij moest koersen in een of andere kermiskoers om het bij te leggen met z'n vroegere boezemvriend Roger De Vlaeminck. Eigenlijk wilde Jempi zich liever voorbereiden op Milaan-Sanremo, maar hij liet zich overhalen door de Flandria-leiding. De Vlaeminck en hij komen al snel in de kopgroep, waarin een waaier getrokken wordt. Jempie laat zich zakken naar het laatste wiel, kijkt om waar de achtervolgers blijven, en knalt daarna bovenop een auto. Hij is op slag dood.

Nog triester, hij was pas vader geworden en z'n zoontje, Giovanni, was alles voor hem. Zoontje begint ook te fietsen, met de mini-WK-trui van z'n pa, op een minifiets. Na de dood van Jempi wil hij in de voetsporen treden van z'n vader, een kampioen!

In 1976 kwam ook Giovanni op 7-jarige leeftijd om het leven, toen hij op de fiets, die hij voor zijn eerste communie had gekregen van Freddy Maertens, in botsing kwam met een auto.

• zabirskie

Ik heb gekeken naar een fietswedstrijdje tussen Marianne Vos en Eddy Merckx, dat gek genoeg gewonnen werd door een Braziliaans keepertje.

• Cyrille Van Hauwaert

Belgische Wielrenner,

noodlottige dood.

Wielrennen,

op de buis voor het volk.

Een oorlog,

nagespeeld.

Slachtoffers van valpartijen,

knechten, waterdragers.

Winnaars en verliezers.

Helden,

voortgekomen uit de strijd.