Ik kan mij vergissen, maar heb, tot mijn grote verbazing, nog geen topic zien staan over de Belgasport Docu over Jempi Monseré.
Prachtige documentaire, kippenvel…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsPrachtige, ontroerende documentaire, terecht dat je dit topic opent Goozzer! Hij moest koersen in een of andere kermiskoers om het bij te leggen met z'n vroegere boezemvriend Roger De Vlaeminck. Eigenlijk wilde Jempi zich liever voorbereiden op Milaan-Sanremo, maar hij liet zich overhalen door de Flandria-leiding. De Vlaeminck en hij komen al snel in de kopgroep, waarin een waaier getrokken wordt. Jempie laat zich zakken naar het laatste wiel, kijkt om waar de achtervolgers blijven, en knalt daarna bovenop een auto. Hij is op slag dood.
Nog triester, hij was pas vader geworden en z'n zoontje, Giovanni, was alles voor hem. Zoontje begint ook te fietsen, met de mini-WK-trui van z'n pa, op een minifiets. Na de dood van Jempi wil hij in de voetsporen treden van z'n vader, een kampioen!
In 1976 kwam ook Giovanni op 7-jarige leeftijd om het leven, toen hij op de fiets, die hij voor zijn eerste communie had gekregen van Freddy Maertens, in botsing kwam met een auto.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?