Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta Ciclista al País Vasco (UPT) Etapa 2: Ataun- Villatuerta

• JW

Mannentaal ! Die wat toevoegt..

• Bartje

45. Robert Gesink Rabobank ProTeam 01:10 6 -

79. Pieter Weening Rabobank ProTeam 01:10 - -

126. Thomas Dekker Silence - Lotto 02:42 - -

138. Bauke Mollema Rabobank ProTeam 05:45 - -

140. Addy Engels Quickstep 05:45 - -

• Gilberto

Afbranden is ook weer een groot woord.

Mensen die op zo'n moment Mollema meteen maar een prutser noemen, moet je gewoon niet serieus nemen.

Als men echter gewoon een beetje teleurgesteld is en een bietje commentaar levert, moet men ook niet meteen net doen of hij zwaar word afgebrand.

Mollema was niet helemaal in orde en dan toont hij wel karakter door nu in de aanval te gaan.

Ik vind het alleen jammer dat hij zich meteen liet afzakken toen hij niet meer meekon voorin.

Sommigen zullen zeggen dat het weinig nut heeft om nog kilometers alleen ertussen te hangen, maar ik vind dan..rijd gewoon eigen tempo en kijk waar je uitkomt…krijg je alleen maar meer karakter van dan meteen helemaal opgeven,

a la Dekker…

• Gilberto

Nocentini?

• HP

Volgens mij is de enige die hier afgebrand mag worden Thomas Dekker.

Wat een prutser ben je als je zelfs in een etappe als deze er af wordt gereden!

Kansloos

• Cyclad

Je mag iedereen afbranden, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat je commentaar krijgt.

Ik maak me zorgen om het rijden van Thomas Dekker, maar ik ga hem zeker niet afbranden. Die jongen zal zelf ook graag veel beter willen rijden, het is nu niet zo dat hij z'n best niet doet.

Er zit iets fundamenteel niet goed bij Dekker, hopelijk wordt “the missing link” nog voor de Tour gevonden.

Op de Ardennenklassiekers reken ik al niet meer, daar zal Dekker nog niet in goede doen zijn. Erg jammer.

• Sub Culture

Wel fijn van je dat je in je derde regel je eerste 2 regels samenvat, HP.

• JW

"…krijg je alleen maar meer karakter van dan meteen helemaal opgeven,

a la Dekker.." > ook dat vind ik een beetje afbranden, in dit geval van Dekker. 't Is toch zo langzamerhand wel duidelijk waardoor hij momenteel moeite heeft om mee te kunnen.

Laat hij zijn hoofd te gauw hangen of bijt hij momenteel juist enorm door, in de hoop er doorheen te komen ?? Alleen als je het antwoord op deze vraag zeker weet kun je hem van te weinig karakter beschuldigen.

.

• DeDikke

zie www.rabosport.nl

• Cyclad

Even wat service verlenen:

Bauke Mollema is in de 2e etappe lang in de aanval, maar door hongerklop haakt hij in de finale af.

Bauke Molema (foto) was dinsdag ‘Man of the Match’ in de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland. De tweedejaars prof ondernam samen met drie anderen een lange aanval. Mollema reed als best geklasserde geruime tijd virtueel in de leiderstrui. In de finale was de pijp echter leeg bij de Groninger, die zich de hele vlucht niet goed voelde. Hij moest door een ‘hongerklop’ lossen. Van het kwartet bleven de Rus Joeri Trofimov en de Est Rein Taaramae wel voorop. Trofimov had uiteindelijk de beste benen. In het klassement veranderde weinig.

Ploegleider Erik Breukink ontfermde zich na de koers over zijn jonge pupil. “Hij heeft karakter getoond, maar het is natuurlijk niet goed voor de moraal dat die jongen er op het eind af wordt gereden. Hij was helemaal leeg”, vertelde Breukink. Tweede ploegleider Jan Boven was in zijn volgwagen de gehele ontsnapping in de buurt van Mollema. Hij zag het einde voor de klimmer gaandeweg naderen. Boven: “Hij voelde zich nog wel goed toen de ontsnapping werd opgezet. Anders ga je natuurlijk niet mee, maar al snel klaagde Bauke erover dat hij nauwelijks kon eten en drinken. Tsja en dan raakt de brandstof natuurlijk op.”

Mollema stond in het klassement op veertig seconden van leider Luis Leon Sanchez. Dat was voor Jan Boven een signaal om zijn renner in het begin van de vlucht enigszins in te tomen. “Ik ging er van uit dat ze die vier niet ver weg zouden laten rijden. Het werden op een gegeven moment toch zeven minuten en dat verbaasde me wel. Maar we wisten dat Bauke het in deze omstandigheden moeilijk zou gaan krijgen. Bovendien, ik vermoed dat ze mét Bauke niet weg waren gebleven. Dat zou het peloton niet hebben toegestaan. Al weet je natuurlijk nooit.”

Met Oscar Freire en Robert Gesink ging het op de tweede dag weer goed. Gesink reed voortdurend in de voorste rijen. Freire kwam goed over de heuvels, al was het iets lastiger dan maandag. “Maar de tweede dag is altijd iets moeilijker als je er zo lang uit bent geweest als Oscar.” Erik Breukink zei het met Freire verder van dag tot dag te bekijken. “Het valt me niet tegen hoe het gaat. Oscar zegt dat trouwens ook. Maar woensdag wordt het zwaar. We hopen dat hij dit doortrekt. En Robert Gesink? Woensdag is de aankomst bergop na een pittige etappe. Ik reken er eerlijk gezegd op, dat hij met de besten mee omhoog zal gaan.”

Wij zullen dit artikel zo snel mogelijk aanvullen met een mini-interview met Bauke Mollema.