Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cancellara heeft nieuwe ketting

• Noot

Saxo Bank mechanics switched the chains on team bikes from SRAM to Shimano Dura-Ace the Monday after Cancellara's unfortunate mishap on the Koppenberg.

http://www.cyclingnews.com/photos/2009/tech/probikes/index.php?id=/photos/2009/tech/probikes/fabian_cancellara_saxo_bank_specialized_s-works09/Cancellara_TarmacSL2_chain2

Grappig, zouden ze ook van bandenleverancier wisselen bij een lekke band?

• Roomsausje Barap

Heeft hij vandaag in de kogroep getest of je er ook achteruit mee kan trappen?

• HarrieH

Grappig, zouden ze ook van bandenleverancier wisselen bij een lekke band?

Ja.

Als er een renner, manager of mecanicien een scheet dwars zit, dan ligt het aan het materiaal.

Soms is het alternatief inderdaad duidelijk beter en een switch dus eventueel goed te praten (even afgezien van het feit dat de ploeg en het personeel deels bekostigd wordt door de (materiaal)sponsoren.

Kennelijk heb je de passage over de gemaskeerde Veloflex tubes gemist. Maar da's na zondag natuurlijk niet zo “hot” als de ketting.

Zal me trouwens niks verbazen als er minstens zoveel ploegen switchen van Shmn kettingen naar een ander merk.

Dit soort berichten zegt dus weinig over de kwaliteit van SRAM of SHMN kettingen.

Hoewel men in het hoofdkwartier van beide firma's wel even achter het oor krabt n.a.v. het berichtje. Positief of negatief.

• HarrieH

Als je ooit op de piste hebt gereden (of op een fixie ergens in de stad of erbuiten) weet je dat het inderdaad kan.

Maar voor dat achteruitfietsen had ie dus helemaal geen ketting nodig. Dat heb je jl zondag al kunnen zien.

• Noot

Ik kijk meestal alleen de plaatjes. :)

Ik zag laatst ook ergens dat een team met afgeplakte mavic wielen reed. (volgens mij onlangs op dit forum, maar ben het vergeten)

• HarrieH

Ik ook, maar dan we alle plaatjes.

• Noot

:)

• Jeweetwel

Jaaaaa,

slecht nieuws voor Sram….

na de krakende cassette vervangen door shimano, nu ook al de ketting.

En uit eigen ervaring weet ik dat de voorderr. slechts 2 standen heeft en daardoor op het binnenblad bij 13, 12 en 11 aanloopt. Omdat je niet een tikje naar rechts kunt geven zoals bij shimano.

Ook heb ik gezien dat er zeer snel oxidatie ontstaat.

Dit had Shimano vroeger ook (vooral de Ultegra-groep)

Jahaaa…

• robbie baanbeen

Shimano dura ace heeft voor ook maar twee standen!

• maistro

“En uit eigen ervaring weet ik dat de voorderr. slechts 2 standen heeft en daardoor op het binnenblad bij 13, 12 en 11 aanloopt. Omdat je niet een tikje naar rechts kunt geven zoals bij shimano.”

Ja, 39*11 is ook echt een verzet dat je elke dag gebruikt.

Ik train meestal op 53*28 maar ik had er nooit bij stilgestaan dat je ook 39*11 kon rijden.