Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

etappe 4 Baskenland Eibar - Güeñes (161 km)

• JasperK

Reactie van Gesink:

Lekker dagje in het Baskenland

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat we vandaag zo’n zware koers zouden hebben. De etappe begon met een korte klim waarop normaal gezien na de zware dag van gisteren een groepje de ruimte zou krijgen om voor de etappeoverwinning te gaan rijden.

Een aantal Spaanse ploegen hadden het er vandaag echter op staan om er alles aan te doen om Contador zoveel mogelijk pijn te laten hebben en dat gebeurde ook op de tweede klim. Daarvoor werden bij Caisse en Euskatel de beste mannen in stelling gebracht en gingen ze om en om in de aanval. En al lijkt het er bij de beste man niet op, ik ga er toch vanuit dat ook Alberto vandaag best eventjes in de verzuring heeft gezeten.

Resultaat: Het hele peloton lag aan stukken en op de top waren het slechts Contador en Sanchez die over waren. Gelukkig was ik op een kleine 20 meter van hen ‘the best of the rest’ maar ik vroeg me wel af waar dit eigenlijk goed voor was. Na een paar kilometer dalen kwam namelijk de gehele eerste groep weer samen en vooral door de valpartij van Horner en Navarro viel het peloton stil en kregen de vluchters de ruimte.

Uiteindelijk halen 3 vluchters het tot de finish en weet Albasini daar de sprint te winnen.

Ik eindig lekker in het peloton en ben erg tevreden over het gemak waarmee ik vandaag de hele dag in de rondte heb gereden, want ik voelde me echt heel erg lekker.

Op naar morgen, wat een minder fraaie dag lijkt te worden. Maar ja, wat is de ronde van het Baskenland zonder een dagje regen. Vorig jaar was het namelijk de hele week slecht.

Groeten vanuit Bilbao!

Robert

Blijkbaar een loodzware koers geweest, verklaart ook wel waarom de vluchters op het einde nog zo weinig probeerden, iedereen zat waarschijnlijk op het tandvlees.

• JW

Toch leuk om nog te weten dat Caisse en Euskatel de koers nog zo hard hebben gemaakt. Dat schept verwachtingen voor morgen (toch een wat pittiger parkoers in de finale).

• Gilberto

Hopelijk gaat Gesink morgen ook eens wat proberen. Op een volger zit ik niet te wachten. Of ben je dan al te veeleisend?

• arki

Ik verwacht ook wel wat van hem, wellicht komt hij mog op tijd in vorm voor de amstel gold race en LBL. Zal veel mensen hier op het prikbord tegenvallen!.

Maar goed eerst maar eens afwachten of hij echt verbeterd is…

• en

Nou vooruit dan maar. Inderdaad jammer dat hij er niet meer uit kreeg dan die halfslachtige poging van kop af, maar goed. Was natuurlijk ook gewoon een sterk trio waaruit Albasini uiteindelijk als logische winnaar uitkwam.

Ben toch erg benieuwd of Vandenbroeck zal kunnen bevestigen dit jaar. Want wannabe topper of niet, wat hij vorig jaar liet zien in de Giro was naar Belgische normen heel sterk.

• Gilberto

Wat rijd Vandenbroeck de komende maanden?

• Blueprint

Het zal niemand hier tegenvallen als Dekker toch op tijd in vorm is voor de klassiekers.

• gerd

Het zal wel mosterd na de maaltijd zijn, maar toch eens iets over de VDB-rel (rel is zwaar overdreven).

Ik heb de finale niet gezien, dus ik ben niet de meest geschikte persoon om daar nog iets over te zeggen. Anderzijds, VDB is geen typische winnaar (won nog nooit bij de profs) en bovendien rijdend voor een ploeg dat ieder succesje kan gebruiken. Ik denk dat hij met faalangst zal gezeten hebben (ook wetend dat Albasini de snelste man was).

Ivm de reacties van de Belgen op VDB.

Je moet dat begrijpen, VDB is onze Gesink. Het ziet er naar uit dat Gesink beter zal worden, maar VDB Giro van vorig jaar heeft hier voor zeer hoge verwachtingen gezorgd. VDB moet de zoveelste Van Impe worden. Arme jongen.

En dan mag hij misschien de nieuwe Van Huffel worden, op dit moment wijst niks daarop. Het verbaast mij eigenlijk niet dat deze ongefundeerde opmerking komt van de dorpsgek van dit forum. En dan ben ik nog positief. Inderdaad in het beste geval is Kontich en Reet een dorpsgek. Ik moet vast stellen dat de man zich vrijwel uitsluitend focust op het uiten van anti-Belgische “gevoelens” (die term is hier lichtmisplaatst). Ik begrijp dan ook niet goed waarom Sub hier voor ergernis zorgt en blijkbaar niemand valt over de posts van die man. ik ben ze in elk geval beu. Je zou ze kunnen opvatten als misplaatste grappen, een teken van extreme domheid, maar een beetje webmaster geeft die man toch minstens een reprimande.

Sorry voor deze klaagzang.

• JW

Deze hele discussie is een grote storm in eenverrekt klein glaasje water ! Waar gaat het nu eigenlijk over ??

De grote groep mensen die hier prikt doet dat vanuit geheel verschillende ivalshoeken en drijfveren. De één probeert iets wezenlijks bij te dragen, een ander verleent service door veel info hier neer te zetten, weer een ander vindt het leuk met prikkelend bedoelde opmerkingen een discussie op gang te brengen, sommigen komen niet verder dan wat rauwe kreten om hun mening over een gang van zaken aan anderen duidelijk te maken, en dan zijn er ook nog die er de grootste lol in hebben als ze andere prikkers over de rooie kunnen jagen.

Van heel erg objectief en relativerend naar doorgeschoten subjectief of chauvinistisch, in alle maten en soorten.

Of het nu allemaal écht belangrijk is ? Nou eh neu… Pik eruit wat je bevalt en negeer wat je irriteert. Alles en iedereen serieus nemen is wat te veel van het goede…

• merijntje mortirolo