Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pollenallergie

• Massimo

Bedankt Jos! Ga ik ook eens proberen. Om dopinglijsten hoef ik me overigens niet druk te maken, heb geen licentie o.i.d. ;)

En wat Cyclad zegt over “sneller bewegen door de natuur” zit ook wel wat in. Ik heb ook weleens gedacht aan inspanningsastma (omdat ik het specifiek heb tijdens en vlak na een inspanning), maar daar krijg je geen tranende en opgezwollen ogen van.

• Dirk

Vaseline rond de ogen en neusgaten wil ook al behoorlijk wat verlichting geven.

Bij mij werken alle pillen die ik er tot nu toe in mijn leven voor gekregen heb ook niet echt. 't is voor mij ook weer wachten op september.

• jeroenski

Beste Massimo, ook ik heb last van de pollen-terreur (voornamelijk boompollen).

ik heb vooral last in het vroege voorjaar en als het waait.

een (goede) bril helpt zeker voor de ogen. Voor de rest gebruik ik Loratadine (op recept) waar ik wel baat bij heb.

ik neem de hooikoorts klachten verder maar voor lief en laat mn fiets er zeker niet voor staan. succes ermee!

• Tombola

Een beetje wielrenner heeft een tas vol inhalleerders en pufjes, dus pollen zal wel heersen onder de wielrenners…

• frantic

Ik gebruik ook Aerius, bijkomend voordeel hiervan is ook dat het niet de bijwerking heeft dat je er moe en duf van wordt (wat bij veel andere hooikoorts medicijnen wel vaak het geval is…)

Gr

• Barend

Een goed middel om hooikoorts te verhelpen zijn bijenpollen. Als je dit consequent blijft gebruiken verhelp je hooikoorts. Het geeft je tevens extra energie.

• bes

waarschijnlijk heb je gewoon een vorm van (inspannings)astma. Gewoon een afspraak maken bij een ziekenhuis voor een longfunctietest, en als die test positief uit valt krijg je waarschijnlijk 1/2 puffers (attest voor nodig als je wedstrijden rijdt), neusspray en allergie-tabletjes mee