Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat stijve kuiten

• Lowermate

Hallo,

Heb tot nu toe dit jaaar 1500 km gefietst.

Rustig opgebouwd. Van de week (zoals vaker), naar mijn werk gefietst (23 heen, 23 terug).

Toch gek, vandaag wat last van stijve kuiten.

Het is toch zo dat als je nu gewoon op souplesse fietst dit bij een fietstocht zoals ik die morgen wil fietsen met klimmetjes erin geen kwaad kan ?

• K

stijve kuiten kan zowiezo geen kwaad. gewoon op die grote plaat naar boven word het losser van.

• Lowermate

Wilde morgen de 135 km. tocht van Veenendaal-Veenendaal fietsen. Eigen tempo, op souplesse en niet forceren. Dan kan het volgens mij geen kwaad ?

Even ter info, ben aan het trainen voor de klassiekerweek van Le Champion.

• achterhoeker 2duuzend

Kan geen kwaad denk ik, daarna een paar dagen rust houden. Als het probleem lang aanhoudt zou ik eens kijken naar m'n schoenplaatjes, heb je die niet te ver op de punt staan ofzo?

• Lowermate

Ok. Bedankt.

Ken je de tocht Veenendaal-Veenendaal ? Veel klimmetjes maar met souplesse en eigen tempo denk ik het wel goed te doen. Je maakt je toch een beetje zorgen als je opeens (uit het niets) wat stijve kuiten voelt.

Schoneplaatjes zitten al jaren op precies dezelfde plek. Zou het daar toch aan liggen ?

Dus niet (mocht het morgen goed gaan) , 2e paasdag de 135 km. versie van de Bultentocht vanuit Driebergen rijden ?.

Een fietsmaat smsde mij of ik maandag mee ging fietsen.

• Piet Poll

Laat anders even weten hoe het gegaan is morgen, ben wel benieuwd. Ik zal vooral niet te veel forceren in het begin.

• Lowermate

Zal ik doen. Morgen avond zal ik een bericht je plaatsen.

Ik fiets morgen alleen (nu ja alleen, natuurlijk doen er veel andere mensen mee) dus ben van plan lekker rustig aan te doen. Wordt mooi weer, dus dat is lekker.

Heb de hele dag de tijd, dus geen haast.

Het is een mooie tocht, vandaar dat ik toch morgen wil proberen.

Zou het kunnen dat het door de temperaturur verschillen van de laatste tijd , dat ik nu dan opeens mijn kuiten stijf voelen ?

Het doet me in ieder geval goed dat jullie het ook eens zijn dat het met rustig op souplesse rijden wel te doen moet zijn, die 135 km.

• K

ga lekker fietsen lowermate. ik weet niet of op mannen valt maar zo klinkt het wel.

• Lowermate

Dank voor je reaktie. Nee, ik val niet op mannen.

• VDW

Dus je gaat op je eigen tempo op souplesse en zonder forceren een stukje fietsen op eigen tempo en dan zonder echt door te trekken. Gewoon op souplesse zonder forceren even een stukje fietsen over een parcours met wat heuveltjes, uiteraard zonder de forceren, want de kuitjes zijn wat stijf.

Ik zou gewoon gaan fietsen, maar dan wel er op letten dat het soepel, zonder forceren en op het gemak gaat. Als je gaat forceren dan krijg je namelijk stijve kuiten. En dat wil je niet want dan kun je niet meer op souplesse omhoog.