Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gazelle Modano

• TDF

Beste prikkers,

regelmatig bezoek ik als fanatiek wielervolger deze website. Als actief sporter heb ik me vooralsnog vooral bezig gehouden met voetbal en hardlopen. De passie voor wielrennen blijft en ik loop al tijden met het idee om zelf een ‘echte’ fiets aan te schaffen.

Nu heb ik jullie hulp nodig. Ik kam de volgende advertentie van een gazelle modano tegen:

te Koop mooie race fiets.

merk Gazelle Modano.

Hoogte 185-190 cm , carbon voor- en achtervork

afgemonteerd met Shimano ultegra groep

27 versnellingen

velgen , mavic ksirium elite.

spd pedalen

Vraagprijs 650 euro. Is dit voor een beginneling als ik een goede fiets? Of zijn er qua prijs-/kwaliteitverhouding betere fietsen te vinden? Houd er rekening mee dat ik nu op mijn gewone fiets geregeld tochtjes van zo'n 50 kilometer maak en bijna twintig jaar oud ben (frequentie en lengte van fietstochten kan dus zeker toenemen).

Alvast bedankt

• Catena

Tip 1: Koop nooit een Gazelle racefiets.

Tip 2: Maak nooit de fout om jezelf een nickname aan te meten die met Gazelle te maken heeft.

• HarrieH

Beste Catena,

Misschien begrijpt niet iedereen onmiddellijk dat je het ironisch bedoelt.

@ Prikker: past ie ?

Gezien de indicatie voor framehoogte is het een behoorlijk grote bak.

An sich is het een aardige fiets, maar wat de exacte staat is kunnen we van hieruit natuurlijk niet beoordelen.

Lijkt me wel een aantal jaartjes oud en er kan de nodige slijtage opgetreden zijn.

Of je het geld er voor over hebt is aan jou.

• TDF

Bedankt voor de reacties. Een Catena zal het dus niet worden…

Aangezien ik de eigenaar ken weet ik dat er weinig mee gereden is en dat hij in een prima staat verkeerd. Hoogte is geen probleem.

Maar aangezien ik verder weinig kaas heb gegeten van het materiaal vroeg ik me af, puur kijkend naar de feiten, of de fiets in vergelijking met andere (tweedehands) fietsen een goede koop is. Met andere woorden: is dit een goede bak voor een beginneling of zijn er betere alternatieven verkrijgbaar?

• bnqeripg

Als bak heb ik er betere gehoord.

• Catena

Mijn 2e tip was inderdaad ironisch bedoeld, maar mijn eerste niet. Die was bloed serieus… wat je er mee doet moet je natuurlijk zelf weten, maar Gazelle is veruit het slechtste merk racefiets waar ik ooit op heb gereden.

• Pyama

Als hij nog niet zo oud is, is een dergelijke vraagprijs met deze afmontering best redelijk lijkt me. Maar ben het eens met Catena, koop nooit een Gazelle.

• Hans

Ik rijd nu zo'n 12000 km op een Modano (ook met Ultegra 3 9Vit): geheel en al probleemloos. Het Mavic achterwiel (afgevijlde versie van de Elite) vertoont na een aantal snelle afdalingen een snerpend geluid bij het stilhouden van de trappers, waarschijnlijk in het freewheel (vorig jaar bij de AGR al last van gehad, dit jaar–goed twee weken geleden dus–opnieuw). Ik rijd ook nog op een andere Gazelle, een Champion Mondial uit 1979 (Campa GS 5Vit, Mavic G40): daarvan is ooit alleen het balhoofd vervangen wegens normale slijtage.