Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta Ciclista Al Pais Vasco (UPT) Etappe 6

• Pyama

Hmm zijn vooruitgang is opvallend. Maar…. vroegr altijd knecht geweest en nu kopman met een ploeg achter hem. En het verhaal over zijn allergieen en nieuwe levenslucht heeft mij toch wel overtuigd dat Colom het eerlijk speelt.

Waar blijven we als je achter iedere mooie prestatie een doper zoekt? Cobo is niet gepakt. Haussler niet gepakt. Cavendish dan?

• Lucas

Wat denk je zelf, Proost!..?

• DutchSL

Welke vooruitgang.. de beste man was in 2006 al derde in Paris-Nice én de Vuelta al Pais Vasco en heeft ook in talloze kleine Spaanse rondjes top 5 gereden.

Vorig jaar reed hij bij Astana, hij mocht dus geen grote koersen rijden behalve de Giro en dat echte hooggebergte is niks voor hem (al was hij eigenlijk nog een nuttigere knecht voor Contador dan Leipheimer en Klöden bij elkaar).

• Mazter

Hmm, iedereen valt over Erik heen, maar zo gek is het niet wat hij zegt. Gesink zit nu in zijn 3de jaar bij de Raboprofs. En dat hij top 10 kan rijden wisten we in zijn eerste jaar al, in de Waalse Pijl, Duitsland en Polen. Vorig jaar bevestigde hij dit met 4de plaatsen in Parijs Nice, Waalse Pijl en de Dauphine. Gesink heeft vandaag zijn 18de top 10 klassering gehaald in iets meer dan 2 jaar Rabo. Maar dat hij dat kan weten we ondertussen al en is eigenlijk niet zo speciaal meer. Het wordt wat mij betreft tijd voor grotere dingen, tijd om richting winst en/of podium te gaan.

• henk

Deze ronde was ook wel extreem goed bezet, qua parcour niet 100% optimaal voor Gesink. Vorig jaar had ie met een beetje meer geluk al het podium gehaald in Parijs Nice en de Dauphine.

Als een keer alles meezit en de concurrentie het wat laat afweten kan ie zo zo'n rondje winnen.

• Andere Peter

Voor Erik zijn er wat mij betreft maar 4 mogelijkheden:

1. Het is een heel jong kind, een jaar of 7. In dat geval: ga zo door, jongen!

2. Hij roept bewust steeds bizarre onzin om reactie te ontlokken. In dat geval: neem eens een vriendin ofzo.

3. Hij is gewoon echt zo dom.

4. Elke combinatie van bovengenoemde factoren is ook denkbaar.

• Andere Peter

Tav Colom:

@Lucas: als jij impliceert wat ik denk dat jij impliceert, laat dan alsjeblieft de woorden ‘met alle respect’ weg. De suggestie is natuurlijk respectloos.

@ anti-dope: je zegt dat van zowat alle renners. Als je steeds gelijk hebt zitten er dus zoveel aan de dope, dat er je verrassend onderscheidend vermogen niet meer kunt verklaren uit dope-gebruik.

Laten we het houden bij de feiten. Colom is in topvorm en levert in een tijdrit een verrassend goede prestatie. In het verleden hebben we gezien dat plots goed tijdrijdende klimmerstypes veelal enige tijd later betrapt werden.

• JW

Vind ik toch een beetje scorebordjournalistiek. Het klinkt alsof Gesink al drie jaar geen enkele progressie meer boekt. Terwijl er m.i. toch duidelijk sprake is van kleine stapjes vooruit. Of klein ? Dit jaar maakt hij met zijn betere tijdritten eigenlijk een behoorlijke sprong.

Een paar jaar geleden werd Dekker gezien als onze toekomstige ronderenner, en Gesink vooral als pure klimmer (type Rasmussen). Zijn ontwikkeling gaat nu steeeds meer naar die van compleet ronderenner.

Als hij deze lijn kan volhouden kan hij, zeker gezien zijn leeftijd, nog een heel stuk verder komen. Toekomstige podiumplaatsen lijken dan geen uitzondering maar zekerheid !

• Mazter

En hoe concluderen we dat Gesink met een betere tijdrit een grote sprong heeft gemaakt? Is dat niet aan de hand van de uitslagen tot nu toe, en hoe zouden we dat dan noemen?

Of Gesink progressie heeft gemaakt is wat mij betreft moeilijk niet te zeggen, maar elke top 10 klassering wordt hier ontarmd als een superprestatie, omdat zus en zo meedeed en hij die en die heeft gelost. Maar het komt bij niemand op dat het misschien meer aan die ene andere kan liggen dan aan Gesink. Het zijn uiteindelijk gewoon “voorbereidingskoersen” waarin het moeilijk te zeggen is wie er in topvorm is en wie niet.