Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Armstrong vreest voor Tour

• Joop de Gans

Armstrong vreest voor Tour :(

Uitgegeven: 10 april 2009 23:36

Laatst gewijzigd: 10 april 2009 23:36

PARIJS - De Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong vreest dat hij dit seizoen niet kan meedoen aan de Tour de France.

De zevenvoudig winnaar heeft vrijdag laten weten dat het Franse antidopingbureau AFLD hem mogelijk verhindert aan de start te verschijnen.

''Dat is heel wel denkbaar'', zei de 37-jarige renner in een videoboodschap om de website van zijn stichting ter bestrijding van kanker.

De AFLD dreigt met een disciplinaire maatregel omdat Armstrong ‘'niet heeft voldaan aan de verplichting onder direct en permanent toezicht te blijven van een dopingcontroleur.’'

Urine

Deze kwam hem vorige maand in zijn Zuid-Franse residentie opzoeken om urine, bloed en haar af te nemen.

Armstrong verklaarde dat hij even was gaan douchen, terwijl zijn ploegleider Johan Bruyneel (Astana) de identiteit van de ‘ongenode gast’ controleerde bij de internationale wielerfederatie (UCI). ‘'Hij was nogal vreemd en alleen. Het zag er verdacht uit’', zei Armstrong.

• Lucas

Hij zou wel eens gelijk kunnen hebben. Wat zijn die Fransen af en toe toch ook geweldige stakkers.

• Pyama

:D

• Bart

Spijtig dit, alleszins spijtig. Men kan in de wielersport nog steeds moeilijk met persoonlijkheden omgaan die ook nog eens succesvol zijn. Armstrong is daar nu de dupe van.

Lance het gaat je goed, held!

• Sub Culture

Daar ik altijd een fanatiek tegenstander ben geweest van Armsmtrong doet het mij veel plezier dat de man lekker niet mag opdraven in de Tour, anderzijds had ik hem wel eens weer willen zien in die Tour.

Dan de Giro maar

• Westvlaming

Ik ben helemaal geen fan van Lance,en nog veel minder van de grootste Westvlaamse dikkenek aller tijden Johan Bruyneel,maar dit is echt wel overdreven ! Zou het jammer vinden,want Lance komt nu veel sympathieker over dan voorheen.Ik hoop dat hij erbij zal zijn in de Tour.

• Bart

Waarom was/ben je een tegenstander van Lance Armstrong, Sub Culture?

• Sub Culture

Gewoon die totale dominantie van de man.

Elke keer weer hoopte je dat er iemand zou opstaan die het het zeer moeilijk zou gaan maken.

En na de eerste bergrit wist je meteen al -boeken toe-. Altijd dodelijk efficiënt, zelden of nooit een zwak moment, behalve in 2003 dan eventjes.

Dan had ik het veel meer voor zijn tegenstanders, onzekere renners die veel menselijker overkwamen en al eens van de geneugten des leven leken te genieten buiten de koers.

• Sint

Belachelijk!

• Bart

@ Westvlaming

Excuseer mij voor mn zwakke West-Vlaams, maar wat is een dikkenek?

Voor de rest kan ik de verklaring van Sub Culture goed begrijpen. Ik had tijdens de hegemonie van Armstrong ook veel meer sympathie voor een Ullrich. Maar achteraf bezien verdient de man respect, dit komt hem niet toe.