Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ten Dam niet in Ardens drieluik

• Bas Dollevoet

Ten Dam niet in Ardens drieluik

10 april 2009

Laurens ten Dam is neergestreken op Tenerife om zich daar optimaal voor te bereiden op de Giro d'Italia. De Nederlander verblijft 18 dagen op het Spaanse eiland en mist daardoor de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.

“Alles staat dit jaar in het teken van die twee rondes. Daarom heb ik me ook vrij gemakkelijk laten overtuigen door de ploegleiding en trainer om de klassiekers te laten schieten. Je kunt nu eenmaal niet in april, mei én juli top zijn. Dat merkte ik in 2008, waarin ik in het najaar niet uit de verf kwam. Nadat ik in de Tour en direct daarop op de Spelen in China te diep in het rood gegaan was, kwam ik er niet meer bovenop en moest ik zelfs afzeggen voor het WK en de Ronde van Lombardije,” aldus Ten Dam tegen Wielermagazine.

“Omdat ik nog nooit op hoogtestage ben geweest, ben ik er vast van overtuigd dat daar voor mij nog winst te behalen is. Aangezien in de maand april de Pyreneeën of Alpen, waar de bekende bulten liggen waarop sporters gaan zitten, geen optie zijn vanwege het onzekere weer, werd Tenerife als locatie uitgekozen. Daarom zit ik dus de komende 18 dagen op de Pico del Teide.”

Bron: wielerupdate

• Martijnz

Goede keuze lijkt me. Die Giro en Tour worden nog zwaar genoeg.

• Bas Dollevoet

Ben ik met je eens.

Ten Dam is ook niet de renner voor klassiekers, maar hij moet zich lekker kunnen richten op die rondes.

• Goozzer

Verstandige keuze, lijkt me. Er is in elk geval sprake van een plan en visie. Nu hopen dat het wat moois oplevert…

• Die Rit Naar Bordeaux

Is dit ook niet een voorteken dat de Giro voor Rabo dit jaar belangrijker is? En dat Menchov misschien begrepen heeft dat hij niet de Tour kan winnen maar wel de Giro. Zou mijn inziens een goede keuze zijn. Met Ardila, Garate, Ten Dam en Menchov met wat jongeren Kozuntjuk, Leezer en Flens. +Brown

Publicitair zou het denk ik ook interessanter zijn voor Rabo om in de tour lekker aanvallend te rijden. Alleen rijden voor Freire voor sprints tegen Cavendish en anderen lijkt me niet opportuun, terwijl Menchov ook niet kan opboksen tegen Contador..

Daarom lekker erin knallen in de Tour met renners als Ten Dam, Weening, Menchov, Freire, Martens, Tankink, Posthuma, Flecha en Clement…

(enige ‘'gevaar’ is m.i. de klassementsachtergrond van Erik Breukink. Het rekenwerk in de rondes slaat ook al over op Gesink vind ik. Wat is bijvoorbeeld een 6de plaats in het Baskenland waard???)

Okay dan naar de Vuelta: De jongens die opbouwen naar het WK gaan mee. Langeveld en Nuyens. Freire voor de sprints. Clement voor zijn opbouw naar de tijdrit. Moerenhout is ook altijd van veel waarde hier.

Wat jonge honden als Boom (proloog in de driekleur) en Mollema (kan kijken hoe ver hij komt bergop) mee. Hayman om de ploeg door de traditionele waaieretappe te loodsen.

Stamsnijder en De Maar kunnen hier een rit winnen.

Zo zou het moeten zijn!

Resultaat: eindwinst in de Giro met Menchov

Tour: Witte Trui Gesink (toch goed gerekend?), rit Martens en Menchov

Giro: rit Freire en een rit voor Nuyens..

• Bas Dollevoet

Dat is behoorlijk optimistisch geschat Wouter

• Die Rit Naar Bordeaux

Je kunt ook zeggen weer geen ritoverwinning voor een Nederlander in een ronde!

Alles goed Bas?

• Slimmerd

Ik zie 9 namen voor de tour, zonder Gesink…deze mag volgens jou geen enkele grote ronden rijden, maar wel de witte trui winnen…

Graag uitleg

• HP

Daarom lekker erin knallen in de Tour met renners als Ten Dam, Weening, Menchov, Freire, Martens, Tankink, Posthuma, Flecha en Clement…

Ik heb in tijden niet zo'n onrealistische opstelling voor de tour gezien.

Geen Gesink?

Garate is juist gekocht voor de tour

• Jonge Gade

Had me nog helemaal niet verdiept in het programma van Ten Dam en was niet op de hoogte dat hij voorzien was voor de Giro.

Wel logisch gezien het feit dat Menchov hetzelfde traject volgt. Ten Dam was vorig jaar heel goed in de Tour. Stel je zet daar dit jaar een Gesink bij, dan heb je minimaal een drieluik dat normaliter tot een laatste col meekunnen. \

Of Garate / Ardilla / Weening / Niermann / Clement in de Tour (mits geselecteerd) ook zo lang meekunnen is koffiedik kijken, maar zou betekenen dat Rabo in de bergen als blok in ieder geval sterk zou kunnen optreden….. ook al zal Menchov in een elite groepje altijd alleen overblijven.

Ten Dam had sowieso weinig kunnen uitrichten in een Amstel of LBL. Gesink moet zorgen dat hij goed anticipeert op de favorieten, van Freire mag je niets verwachten.