Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ten Dam niet in Ardens drieluik

• merijntje mortirolo

ook al zal Menchov in een elite groepje altijd alleen overblijven.

Niet als Gesink erbij is…

Qua bergop in de Tour is het nogal simpel: je hebt een Contador en daarachter een zooi min of meer gelijkwaardige pipo's à la Leipheimer, Evans, Menchov, Schleck, Schleck, Sastre, Armstrong, Cunego, Gesink…

• Arno

Jonge Gade, ik zie niet in waarom Menchov in een elitegroepje altijd alleen zal overblijven. Het zou mij verbazen als Gesink niet tenminste in een aantal bergetappes bij Menchov zou kunnen blijven bergop. Eerlijk gezegd verwacht ik dat Gesink alleen tijd op Menchov zal gaan verliezen in de tijdritten.

• Bas Dollevoet

Ik mag niet klagen he ;)

Maar ik zie het dit jaar mooi in voor het vaderlandse wielrennen.

Alleen dan moet er wel aan een aantal punten zijn voldaan:

- Dekker moet weer op niveau komen

- Mollema idem

- Boom gaat beginnen aan zijn wegcarriere

- Gesink heeft een stap gezet in het tijdrijden (ben het niet eens met Cyclad dat hij bergop dit jaar minder is dan vorig jaar, maar dat terzijde)

- Langeveld en Maaskant bevestigen min of meer

Mooie dingen genoeg, alleen nu nog die mooie overwinning!

• JasperK

Gesink was vorig jaar in de Vuelta bergop natuurlijk ver verwijderd van het niveau dat Menchov bij zijn twee Vuelta overwinningen liet zien. Misschien dat hij toen niet top was, of dat hij dit jaar veel progressie heeft geboekt, maar anders valt niet te verwachten dat hij Menchov tot het einde kan volgen.

• Goozzer

Precies, Merijn…

Overigens kan het niet anders dan een kwestie van tijd zijn voordat Gesink écht doorbreekt. Ik heb gisteren nog trainings- en fysieke gegevens van hem vergeleken met die van Basso. Steeds blijkt daar weer uit dat Gesink écht uniek is. Om met Vaanhold te spreken: als Gesink, op korte termijn, niet voor de prijzen meedoet in de Tour, dan snap ik óf niets meer van wielrennen óf zit de rest tot aan de oren gevuld met doping…

Helaas heb ik geen gegevens van anderen, maar ik kan mij niet voorstellen dat ál die andere mannen nóg (veel) beter zijn - als ze überhaupt al in de buurt komen. Op Contador (en de oude Armstrong) na dan, die lijkt me nog een stap hoger - althans, efficiënter…

• Goozzer

Ik denk dat Gesink, relatief gezien - want hij was het gehele seizoen vrij constant - misschien inderdaad niet ‘super top’ was in de Vuelta.

Vergelijk zijn rijden bergop in de Vuelta, met zijn rijden bergop in Californa, Parijs-Nice en de Dauphiné. Dan kun je toch stellen dat leidend, bergop in de Vuelta, meer met een ‘lange ij’ werd geschreven dan in die andere koersen. Daar pakte hij (terecht overtuigd van zijn capaciteiten) steeds het initiatief en begon aan ‘het verhaal van de tien kleine negertjes’. Iets dat in de Vuelta zeker niet het geval was. Daar moest hij zich beperken tot volgen. Iets dat misschien vooral ook te wijten is aan het feit dat anderen beter ‘pieken’ cq. zich specifieker voorbreiden. Vergeet niet dat Gesink zijn laatste hoogtestage had eind juli, daarna heeft wekenlang geen serieuze col meer gezien…

• sjon

Vond hem in de etappe naar de Fuentes Invierno wel erg sterk toen.

• Andere Peter

Psies + Garate en Horillo in Vuelta opstellen ligt wel erg voor de hand, ook publicitair. Dat maakt een Giro-start voor Garate wel erg onlogisch, hij zal toch niet 3 grtoe ronden rijden?

Terug naar Ten Dam: logsiche keuze. De ploeg kan hem als goede helper in de klassiekers ook beter vervangen dan als Menchov-helpende ronderenner die misschien een etappe zijn eigen kans rijdt.

• anti-dope

Garate lekker naar de Giro en de Vuelta sturen, komt te kort voor de Tour. Grootste miskoop van dit jaar

• will

Dat is Nuyens totnutoe! Die is gehaalt als kopman, Garrate als knecht