Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vlaamse wielerhooligans !! SCHANDE

• Koos

We hade de ploegleider geen goed woord over voor de talrijke, voornamelijk Vlaamse, wielerfans langs het parkoers. Zij hinderen bijvoorbeeld Pozzato bij zijn achtervolging op Boonen, maar bleken ook een ware plaag voor de ploegleiderswagens. “We kregen klappen met stokken op de auto en trappen tegen de buitenspiegels. Om over de verwensingen maar te zwijgen. Ik noem het gewoon wielerhooligans. Het wordt ieder jaar erger. Jammer van deze mooie koers.”

bron: Adrie van Houwelingen op Rabosport

• en

Jammer inderdaad. Dat soort mensen hoort in een voetbalstadion thuis.

• Eddy's Merk

Pffff, had er ook al last van deze wielerhooligans tijdens het WK veldrijden. Sommige Vlamingen hebben nogal last van een minderwaardigheidscomplex lijkt het (met de nadruk op sommige!)

• Rudy Tek

Lees die laatste alinea nog eens en oordeel dan nog eens.

Of zoals een buitenstaander tegen me zei: “waarom doen al die Belgen zo zielig? Wij gaan toch ook Shani Davis niet lopen uitjoelen als hij op ons feestje komt.”

In de roos dacht ik toen. Vond t dieptriest dat Pozzato moest remmen enkele malen en dat overstekende meisje moeten ze enkele jaren opsluiten in één van de talrijke daarvoor bestemde Belgische kelders.

Overigens wil ik dat nog wel een beetje nuanceren. Het probleem is dat wielrennen in Belgie meer de sport van het volk is. Het tuig dat bij ons naar het voetbal gaat, gaat in Belgie naar het veldrijden en sinds enkele jaren blijkbaar ook naar Roubaix. Helaas leent wielrennen zich iets minder voor hooliganisme.

• arend appelberg

die meisjes die ik zag oversteken idd. @!#$ als ik pozzato was had ik in volle vaart hun op hun smoel geslagen. volgende week zondag ben ik bij de agr. elke wielerhooligan die ik daar zie sla ik zelf wel even op zijn of haar bek

• en

Die meisjes zijn geen hooligans maar gewoon dom.

• gerd

http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/Wielrennen/article/detail/817046/2009/04/12/Filippo-Pozzato-Tom-Boonen-was-te-sterk.dhtml

Gelukkig is Pozzato wel sportief: geeft toe dat Boonen te sterk was…

• jos patat

Schande idd.

Kleine mensen met erg kleine manieren.

Laat de veralgemeningen maar komen…

• arend appelberg

des te meer reden om ze een klap te geven

• Cyclad

Eens met en. Dat overstekende meisje heeft het IQ van een garnaal, maar doet dat echt niet expres.

De uitdaging voor de organisatie lijkt me wel duidelijk, de toeschouwens maar met hun voeten in de vette klei houden. Dan zuigen ze vanzelf vast en zijn ze onwrikbaar.