Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pozzato bespuwd

• gerd

Het ziet er naar uit dat (jammer genoeg) dat topic over Vlaamse wielerhooligans wel degelijk een kern van waarheid bevatte, nou meer zelfs…

Ik lees op de site van het Nieuwsbald dat Filippo Pozzato door Vlaamse “wielerfans” zou bespuwd zijn…

Ik schaam mij…ik hoop dat Pippo nog vele mooie overwinningen mag behalen. Dit verdient niemand en zeker niet Pozzato die ik altijd een faire kerel gevonden heb.

Spuwen is zowat het laagste dat een mens kan vallen….stom klootjesvolk.

Ik vind het allesbehalve leuk om dit topic te starten maar de waarheid heeft zijn rechten.

Zucht.

• Ron Brandsteder

Wat vindt de kaasploeg hier nou van?

• Blueprint

Misschien moet Pozzato volgend jaar eens afstappen en zo'n spuger voor zijn bek slaan. Eens kijken of die ‘fans’ dan nog zo dapper zijn…

• jaanus

Zie onderstaand fragment:

http://www.garagetv.be/video-galerij/nachtmens/vlaamse_supporters_verbroederen_aan_de_carrefour_de_l_arbre_parijs_roubaix_.aspx

• Ad van wassenaar

Het is te gek voor woorden dat dit gezwel nu ook bij de wegwedstrijden zijn intrede doet.

Bij het cyclecross had ik al vaak zoiets van schaamte over me dat ik ook wielertoeschouwer was.

Maar ik dacht steeds dat het door het bier kwam wat men naar binnen had gekanteld, maar blijkbaar zijn er dus immer fanatici die zich laten lijden door hun emotie.

Jammer toch, en wat opvalt dat het steeds maar enkele Vlamingen zijn die zich niet of nauwelijks kunnen beheersen en hun emotie niet de baas kunnen.

Wat voor een strijdplan Filipo Pozzota ook uitvoerd of in de toekomst wil gaan uitvoeren iedereen die deze sport een warm hart toedraagd dient dat te respecteren.

Ik kon op de TV beelden al duidelijk zien dat Pozzato moest inhouden of remmenik heb zelfs gezien dat twee madammen zonder bontjas vlak voor hem de weg overstaken.

Een mirakel dat de man niet is gevallen, maar stel nu eens dat Tommeke in die positie had gereden. Wat dan ?

A.v.W.

• WielerGeek

Dat maakt al een hoop duidelijk,die video

• Mazter

>>Daarnaast is het niet leuk dat sommige intelligente wielerliefhebbers hier maar wat mee huilen met de honden…en ook alle zin voor nuance verliezen.<<

Sorry Gerd, maar na de bovengenoemde stukje van jou gelezen te hebben lijken dit niet meer dan krokodillentranen. Als een Nederlander iets zegt is het Belgenhaat, verlies van objectiviteit en nuance, etc etc. Totdat je het opeens in de Vlaamse media leest, en dan schijnt het achteraf opeens toch wel een kern van waarheid te hebben. Ik vraag me dan af wie degene met het probleem is.

Verder hoef je je denk ik niet te schamen voor die personen die het gedaan hebben, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden of ze nou blond, donker, dik, dun of Belg zijn.

• Koos

volgendjaar maar om de paar meter oom agent neer zetten, met een knuppel ??

• gerd

Nogmaals zucht…

Oh wat voel ik mij misbegrepen.

Lees de commetaren in dat ander topic maar eens…het ging hem om mensen die op televisie meenden te kunnen zien dat de boosdoeners Belgen waren. Dat vond ik al bijzonder, maar dan waren er mensen die het hadden over een zielig volkje. Jouw post hierboven geeft het al aan: niet alle Belgen zijn zo laag bij de gronds.

Verder heb ik mij ook geërgerd aan het feit dat er een verband gezocht werd tussen het winnen van Boonen en het gedrag van die supporters. Maar dat is in se minder belangrijk.

Tot slot bleek heel duidelijk dat een deel van de verontwaardiging te maken had met het falen van de nederlandse renners. Als een Belg wint is het dan blijkbaar nog erger. Ik snap dat niet. Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik kan genieten van een mooie Nederlandse overwinning. Die frustratie bleek bij sommigen zowel na Vlaanderen (saaie wedstrijd) als na Roubaix (de hooligans zorgden ervoor dat boone won en Belgen zijn een zielig volkje).

Ik dacht dat fair zou zijn om te melden dat er wel degelijk Vlamingen waren die zich misdroegen. En mocht ik dat hebben van de Telegraaf, de Volkskrant of NRC dan zou ik dit ook gepost hebben. Mocht een landgenoot van mij het hebben over Nederlanders die zich midragen op bijvoorbeeld Alpe D'Huez dan zou ik ook zeggen dat dat kort door de bocht is.

Sommigen van jullie zouden eens moeten nadenken als zelfs een Hollandofiel als ik zich begint te ergeren aan het BE-NE-gezeur.

Ik heb spijt dat ik dit topic opende omdat ik deze hetze (langs beide zijden) dacht te ontmijnen. Niet dus, mijn excuses hiervoor.

• Sub Culture

Niks van aantrekken Gerd.

Er zitten hier veel jongens met een minderwaardigheidscomplex en de ironie wil dat ze dat complex op de zuiderburen projecteren.

Wat zelfreflectie kan wonderen doen.

Burps.