Nogmaals zucht…
Oh wat voel ik mij misbegrepen.
Lees de commetaren in dat ander topic maar eens…het ging hem om mensen die op televisie meenden te kunnen zien dat de boosdoeners Belgen waren. Dat vond ik al bijzonder, maar dan waren er mensen die het hadden over een zielig volkje. Jouw post hierboven geeft het al aan: niet alle Belgen zijn zo laag bij de gronds.
Verder heb ik mij ook geërgerd aan het feit dat er een verband gezocht werd tussen het winnen van Boonen en het gedrag van die supporters. Maar dat is in se minder belangrijk.
Tot slot bleek heel duidelijk dat een deel van de verontwaardiging te maken had met het falen van de nederlandse renners. Als een Belg wint is het dan blijkbaar nog erger. Ik snap dat niet. Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik kan genieten van een mooie Nederlandse overwinning. Die frustratie bleek bij sommigen zowel na Vlaanderen (saaie wedstrijd) als na Roubaix (de hooligans zorgden ervoor dat boone won en Belgen zijn een zielig volkje).
Ik dacht dat fair zou zijn om te melden dat er wel degelijk Vlamingen waren die zich misdroegen. En mocht ik dat hebben van de Telegraaf, de Volkskrant of NRC dan zou ik dit ook gepost hebben. Mocht een landgenoot van mij het hebben over Nederlanders die zich midragen op bijvoorbeeld Alpe D'Huez dan zou ik ook zeggen dat dat kort door de bocht is.
Sommigen van jullie zouden eens moeten nadenken als zelfs een Hollandofiel als ik zich begint te ergeren aan het BE-NE-gezeur.
Ik heb spijt dat ik dit topic opende omdat ik deze hetze (langs beide zijden) dacht te ontmijnen. Niet dus, mijn excuses hiervoor.