Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

onderdeel racefiets

• RC

Wie o wie kan me helpen ? Ik heb een vrij simpele vraag, wat is de naam van het onderdeel dat de pedaal verbindt met de crank? die is namelijk aan vervanging toe en het is best lastig zoeken als je niet weet hoe dat beestje heet

alvast bedankt!

greets

• wannabeodt

pedaal-as? of trap-as? weet het niet exact, maar als ik het goed begrijp is het onderdeel dat jij bedoelt wel onderdeel van het pedaal… zit niet los van elkaar

• WielerGeek

Dan kan je gelijk ook de pedalen wel gaan vervangen.

• RC

ja precies, ik bedoelde inderdaad de pedaal-as.

Nu ben ik eens aan het rondkijken bij enkele webshops maar zie eigenlijk niet dat je ze los kan kopen ,alleen een hele crankset. weet iemand of je pedaalassen los kan kopen?

• WielerGeek

Dat lijkt mij wel heel raar als dat zo zou zijn.

Maar rij je echt met pedalen of klikkers?

• RC

pedalen zijn nog goed , het feit is dat ik te lang ben doorblijven rijden toen ik speling had in mn linker pedaalas en nu is zeg maar het metaal vervormd waar de pedaal-as bevestigd is aan de trap-as

• RC

klikpedalen

• Der Jan

Ik heb die onderdelen nog nooit los in de verkoop gezien. Misschien bij een groothandel, maar ik denk dat je je de moeite kunt besparen.

• web

Bij de wat duurde type pedalen zijn de assen gewoon los leverbaar allen zie je die bijna nooit in de winkels liggen omdat de meeste wielerzaken ze niet op vooraad nemen. Gewoon ff naar vragen en ze kunnen er zo eentje bestellen.

• web

Heet idd een ‘'pedaal as’'