Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kroon overgewaardeerd

• Pol

Beste plaats in klassiekers 4e plaats (gedurende 10 jaar!)

Hieronder deel uit een stuk over Kroon in AD

Karsten Kroon: ,,De meeste jongens die de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix rijden, zie je tot en met de Scheldeprijs. Dan stoppen ze en hebben ze heel even vakantie. Die renners kunnen zich vaak niet voorstellen dat ik dan nog de Amstel, Waalse Pijl, Luik en de Henninger Turm rijd. Dat is puur de mentale focus. Bij mij ligt die van de Brabantse Pijl tot en met de Henninger Turm, op die vijf weken. Als je weet dat je het zo lang moet volhouden, lukt dat ook.

,,Het is wel zo: doordat ik alles kan, kom ik op de meeste vlakken iets te kort. Voor Vlaanderen ben ik net iets te licht. Ik kan met de besten mee, maar zit altijd bij mannen die intrinsiek sneller zijn. En in Luik-Bastenaken-Luik rijden een paar man net weer iets beter bergop.

,,Misschien zou ik moeten kiezen, ik weet het. Maar de afgelopen jaren ging het in Vlaanderen zo goed dat ik het idee had dat ik kon winnen. Dan laat je zo’n koers natuurlijk voor geen goud lopen. Uitgerekend dit jaar had ik een rotdag, ik was ziek geweest. Maar dat is natuurlijk een heel slechte reden om te zeggen: nu ga ik het anders doen.’’

• HarrieH

Met zo'n onderwerptitel had ik een betere argumentatie verwacht.

Ogf eigenlijk ook wel weeer niet…

Harrie, die met Pol tot nu toe betere ervaringen heeft. Het is alleen lastig verkrijgbaar.

• Tombola

Ik neem aan dat dit het argument is HarrieH;

Beste plaats in klassiekers 4e plaats (gedurende 10 jaar!)

Ghehe… :+

Ik zou wel zo'n erelijst willen hebben…

• Rieks

Overgewaardeerd?

Gewaardeerd lijkt me betet op zijn plaats.

• Wanny

Ik weet niet wat die jongen verdient, dus ook niet of ie overgewaardeerd wordt.

• apenzoon

Het gaat niet om de ereplaatsen, dat zegt niet. Het gaat er om of je superbenen hebt, want dan kun je ook winnen. ;)

• Frank

Als er van Kroon verwacht wordt dat hij podiumplaatsen rijdt in klassiekers, is een 4e plaats in 10 jaar mager.

Echter, als Kroon vooral de functie van superknecht vervuld die tot in de hete delen van de strijd bij zijn mannen is, dan maakt het op mij een betere indruk.

Verder vraag ik me af of je een ProTour kan winnen als je een klassieker wint op het jaar, hoewel ik daar aanneem dat er nog wel de nodige mannen beter zijn dan Kroon.

Voor mij is er niks mis met gewoon lekker al die koersen rijden en een goede bijdrage leveren aan de ploeg.

Dat kan ik goed waarderen!

• t Ginneken

Volgens mij heeft Pol het verkeerde stukje tekst uit het artikel gekopieerd of zo… In dit stukje geeft Kroon netjes aan dat hij zijn plaats kent, namelijk er zijn er bijna altijd die net iets beter zijn dan hij. Dus hoezo overgewaardeerd dan? Ik snap het echt niet hoor, die jongen kent volgens mij prima zijn plaats, en ik neem aan dat zijn ploeg dat dan ook wel doet.

• arki

Hij pakt toch elk jaar wel een paar overwinningen mee. Twee keer rund um den Henninger Turm is toch ook mooi! Verder heeft hij vaak meegezeten in finales van grote wedstrijden. Kortom absoluut een gewaardeerde renner, die in eendagswedstrijden met de besten kan strijden.

• Tombola

Misschien is dit een actie van Kroon voor loonsverlaging, “ach Bjarne, er zijn er altijd wel wat beter…”