Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wielrennen en alcohol

• Gerard

Wielrennen en alcohol,

ik heb me laten vertellen dat bier of wijn wel goed is na een wedstrijd of lange training.

Om hoeveel glazen gaat dit?

En is dit wetenschappelijk bewezen?

Graag zou ik er een stukje over lezen, wie heeft er iets of kan me meer vertellen?

Groeten

• snormans

Er zit natuurlijk wel heel veel energie in bier. Maar door het dehydraterende effect van alcohol is het toch niet verstandig hier veel van te drinken omdat je dan nog meer water moet drinken.

• Leffe

spierafbrekend en uitdrogend , nee echt goed is die alcohol natuurlijk niet. Al moet je als je er moraal van krijgt zo af en toe gewoon een paar drinken. Maar hou jezelf niet voor de gek met zogenaamde goede effecten…

• Vlugge Japie

Uit ervaring: gouden combinatie! Donderdag zoveel mogelijk drinken en op zaterdag ben je dan klaar om te vlammen.

• Noot

Alcohol is prima doping. Vorig jaar was ik op vakantie in frankrijk op vakantie met de fiets, en ik moest om naar de campeerplek te komen een bultje op van een meter of 600. Ik denk dat het steilste stuk richting 20 procent ging.

Normaal reed ik dat met het kleinste of een na kleinste verzet (26*23) , maar na een fles rose reed ik gemakkelijk met 26*19 de bult op.

Het is natuurlijk niet aan te bevelen, maar ik vond het wel opmerkelijk.

• Massimo

Vroeger werd alcohol wel degelijk als doping gebruikt, i.c.m. amfetaminen en andere troep. Zie bijvoorbeeld de dood van Tom Simpson. En iets lvrolijker, het verhaal van Abdel-Kader Zaaf.

• Sub Culture

Maertens had champagne in zijn pulle

• zabirskie

Na een fles rosé kunnen mensen beduidend minder goed tellen.

• Oost, west... (en Middelbeers)

Toe Herbert, vertel…!

• Massimo

:D