Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ronde van Romandie - Profielen en Parcours

• HP

De profielen en parcours details van Romandie zijn eindelijk bekend.

Aardig parcours, niet te selectief en wat kansen voor de sprinters. Ben benieuwd wat Clement kan.

• Massimo

De 3de rit is een ploegentijdrit, wel leuk voor de afwisseling. Verder valt het parcours me tegen, geen enkele aankomst bergop. Zou inderdaag wel iets voor Clement zijn.

• Lucas

Het lijkt wel of die Ronde elk jaar minder selectief wordt. Waardeloos, temeer ik het idee heb dat deze tendens zich ook bij meer van dit soort Rondes afspeelt.

• Lucas

Oeps, ‘afspeelt’ moet zijn ‘aftekent’.

• Massimo

Die tendens zie ik toch niet zo. Baskenland was zwaarder dan vorig jaar. Tirreno doet wat het kan met allerlei steile arendsnesten, en de slotritten van Parijs-Nice waren ook zeer pittig (daar klaagden ze bij Sporza nog over). Het parcours van de komende RvZwitserland kent, meen ik, 3 aankomsten boven. Het is dus geen trend aan het worden.

• Goozzer

De slotritten in Parijs-Nice zijn zo'n beetje traditie - al heb je (voordien) ook nog een paar jaar die tijdirt op de Col d'Eze gehad. Baskenland, daar valt wel iets voor te zeggen. Die was in het verleden vaak nóg een stuk zwaarder dan dat hij de afgelopen 2 a 3 jaar was…

• JasperK

Zo makkelijk was het parcours van het Baskenland ook niet de laatste jaren, misschien reden sommige ploegen/renners er in het verleden gewoon een stuk harder, of ben ik nu flauw? ;)

• JasperK

Oh ja, de Ronde van Polen is ook een ronde die elk jaar een matiger parcours krijgt. Een paar jaar geleden nog een stuk of 3 écht lastige heuveletappes, met daarna nog een pittige tijdrit. Vorig jaar was er nog maar een overgangsetappe.

• JW

In vergelijking met vorig jaar is dit m.i. een parkoers van niks ! Geen enkele aankomst bergop. Die laatste rit met nog zo'n lange uitloop, dat is toch puur spelbederf ?

Baskenland was ook al bijzonder matig. Juist in deze periode mag een parkoers best wat selectiever zijn.

Natuurlijk zijn het de renners die de koers maken. Maar ze moeten daarvoor dan ook wel de kans krijgen !

• Lucas

De Eneco Tour niet te vergeten..