Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Topic over de nieuwe opzet van de beloftecompetitie

• liefhebber

Beste prikkers,

Wat vinden jullie van de nieuwe opzet van de beloftecompetitie?

Na de eerste 2 wedstrijden kunnen we concluderen dat het niveau duidelijk lager is vanwege de nieuwe regels, daar zullen we het over eens zijn.

Is dit goed voor de ontwikkeling van de nederlandse beloftes of niet?

Iets mindere renners die deze wedstrijden vorig jaar niet uit konden rijden, rijden nu bijna makkelijk uit in de buik van het peloton. En maken zo ook hun km's, waardoor het verschil met de betere renners iets kleiner zal worden.

Renners die vorig jaar net uit konden rijden, rijden nu voor de prijzen. Dat is natuurlijk beter voor het moreel van die renners, maar als ze dan in de echt grote wedstrijden komen dan zullen ze toch met de neus op de feiten worden gedrukt.

• Erik

Onzin, het niveau is niet zoveel lager als vorig jaar.

Beloftes van Asito, BenE, Metec, Line lloyd, Djr of de betere clubploegen doen echt niet(veel) onder voor continentale renners van Piels of van Vliet.

Het was niet zo dat de continentale teams vorig jaar de beloftencompetitie domineerden, ook al heeft CT Jo Piels hem gewonnen.

Overigens vind ik wel dat de continentale ploegen eigenlijk in de beloftencompetitie thuishoren.

• truus

die contie ploegen moeten met hun beloftes naar belgie gaan en daar in de wedstrijden vertrekken maar niet hier de competitie verzieken in bels komen ze tegen ook halve beroebsrenners te rijden ze kunnen daar hun hart ophalen

• Jelmer

Dat toevallig Lek en IJssel zo'n makkelijke koers was zegt weinig over het niveau. Het was gewoon windstil daarom was het een makkelijke koers, niks aan te doen.

En ik denk omdat jij Rob vd Niet gedeeltelijk eerste zie staan dat het gelijk een laag niveau omdat hij een clubrenner is, maar dit zegt meer over het niveau van deze klasbak dan andersom.

• Bert

En nu in ABN, Jelmer?

• HvdL

beroebsrenner van “truus” , is dat het nieuwe ABN ;-)

• smollie

truus.. je snapt er weer niets van…

je mag niet eens meedoen in belgie als nederlandse continental. Je mag géén vrije (1.12) en topcompetitie rijden (1.12 u27) rijden. Alleen 1.2 en 1.1.

wat dat aangaat kun je beter clubrenner zijn

• Klaas

Enige waar die nieuwe regels goed voor zijn is zodat Koster eindelijk misschien eens de beloftecompetitie kan winnen…

• K

het verschil tussen conti en lse is in nederland gewoon te klein. continentaal hoort te kunnen domineren. maar dat kunnen ze niet. als je rabo conti vergelijkt met andere nl'se conti's is het wel een erg groot verschil. op een enkele uitzondering na.

• appeltje

Maar er zijn weinig belofteploegen dit jaar die onder de koers nog echt iets recht kunnen zetten met een ploeg. Vorig jaar kon Van Vliet of Jo Piels dat echt nog wel. De ploeg die ik hier nog het meest toe in staat zie is asito, maar daar verwacht ik ook niet van dat ze een groot gat dicht kunnen rijden. Een metec, Line lloyd etc. zie ik dit echt niet doen.

Groetjes,

appeltje