Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bezoeken Waalse Pijl

• Il Piccolo

Ik wil woensdag de waalse pijl bezoeken.

Weet iemand of Huy een beetje bereikbaar is die dag, of kun je beter een plekje op het parcours zoeken….

• Ottie

Huy is makkelijk te bereiken hoor, gewoon op tijd komen, de vrouwen starten bovenop de Muur van Huy, dan komen de mannen volgens mij 2x door over de Muur (kan ook 1x zijn….) en dan de finish van de vrouwen en daarna de finish van de mannen.

Die doorkomsten kan je wel opzoeken zelf lijkt me hoe dat precies zit toch?

Succes en veel plezier alvast.

• Krekel

Zelf nooit de WP bezocht maar ik vind de start ook altijd leuk om rond te kijken. Is dat te te combineren met de Muur?

• Frank

Ben er nooit geweest maar zou niet weten waarom niet. Ben er vrij zeker van dat het ook met het openbaar vervoer geen enkel probleem is. Station Huy (Namur-Liege) ligt volgens mij op loopafstand van De Muur. Je moet wel een beetje van lopen houden misschien ;).

Ik kan niet, maar als ik zou gaan, pak ik 't liefst de fiets mee en dan zo vaak mogelijk kijken. Maar daar leent het parcours zich niet zo voor, mogelijk leuker om de laatste 99 km van het parcours te fietsen dan, vanaf de 2e passage van de Muur.

Dit terzijde.

Er zijn twee passages op de Muur en de finish.

Andere vraag, hoe goed is het parcours aangegeven met bordjes en staat er bij de finish ook een groot scherm, je mag het hopen (en verwachten?).

• Frank

Muur ligt op 1 km van station Huy. Dat je niet met de trein gaat had je er niet bij gezegd.

• campionissimo

Zowel de start in Charleroi als de aankomst in Huy zijn makkelijk te bereiken. Je hebt tijd genoeg om vanaf de start in Charleroi naar Huy te rijden en dan alle 3 de passages te zien.

• bartoli

start in Charleroi heeft wel 1 nadeel, de afgelopen jaren was er altijd markt en was er nauwelijks parkeerplaats

• duif

Op tijd komen. Parkeerplaats beneden is er altijd wel. Dan lopend de muur op. Dat lukt zelfs mij nog. Wel rustig aan natuurlijk.

Bij de finish op de muur van Huy: start en finish vrouwen, tweemaal doorkomst en finish profs en groot scherm aanwezig.

Er is een leuke dag van te maken.

• Ottie

je kan ook wel boven parkeren Duif…..

:-)

• duif

Ik moet een half uur lopen per dag. En loop daar meteen voor de hele week.

Ik ga dan tot de verzorging.