Goedemiddag,
Ik wil samen met mijn zoontje voor het eerst naar de AGR kijken! Ben helaas slecht bekend in Limburg; graag een tip waar ik het beste naar toe kan rijden waar ik een goed zicht heb op de renners…
ik hoor het graag,
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsAls u de start wil zien: zorg dat u voor 09.00 in Maastricht bent, want veel renners laten hun gezicht tevoren zien op het podium waar de startlijst wordt getekend, en spreken dan ook even. Goed om die mannen te zien en de namen weer te horen.
Wat zou ik dan adviseren om het makkelijk te houden.
1. De A2 is tussen Eindhoven en Weert afgesloten, bij Eindhoven staan omleidingsborden richting Maastricht.
2. Om de start te zien in Maastricht: er is veel parkeerruimte onder de Noorderbrug. Einde A2 bij de stoplichten rechtsaf richting centrum (Viaductweg). Daarna bij 2e stoplichten linksaf, Franciscus Romanusweg. Daarna na de bocht parkeren onder de brug. Parkeren kost 5 of 7 euro per dag. Wat verderop op de FR-weg is nog een parkeerterrein, een ondergrondse garage rechts van de weg. Het is 15 minuten lopen vanaf de brug naar de Markt, waar de start is. Start is om 10.15.
3. Daarna kiezen. Omdat u niet zo bekend bent in Zuid-Limburg geen rit om zo vaak mogelijk de koers te zien, maar wel een aantal keer. U zou kunnen kiezen:
a na de start meteen naar Valkenburg, waar de AGR drie keer over de Cauberg komt. Vanuti Maastricht terug naar de snelweg, voglen richting Heerlen, dan afrit Valkenburg. Onderaan afrit rechtsaf, bij rotonde linksaf en al snel weer een zijweg naar rechts (Plenkertweg geloof ik). Daar kan u wel ergens parkeren, dan is het nog 10-15 minuten te voet naar het centrum van Valkenburg, de Cauberg wijst zich dara vanzelf.
b na de start naar de Gulperberg. U rijdt terug en volgt de richting Luik. U komt dan over de N2 (A2-gedeelte door Maastricht), waar u na 2.5 km afrit richting Vaals / Cadier en Keer neemt. Deze rijksweg volgen tot in Gulpen. Parkeren moet wel lukken, de Gulperberg ligt globaal achter het busstation van Gulpen. Hier komen de renners ook drie keer langs, de eerste keer afdaling van de Gulperberg, de tweede keer beklimming vanuit het westen. Bij deze beklimming heeft u een mooi zicht op de wedstrijd, kan je al van enkele kilometers de renners zien (verrekijker). Na de afdaling van de Gulperberg kun je ze dan over de rijksweg zien (iets meer naar links) en dan draaien ze naar links (Wittem) en rechts de Van Plettenbergweg op. Veel later komt de koers nog een keer over de Gulperberg, maar na de tweede keer zou ik naar Valkenburg rijden. Vanuit Gulpen over de rijksweg terug richting Maastricht, in Margraten bij stoplichten rechtsaf richting Sibbe / Valkenburg. Bij de rotonde van Sibbe richting Valkenburg (Daalhemerweg, richting noorden) en na ca 500 meter rechtsaf een smalle asfaltweg op. Deze asfaltweg helemaal afrijden tot de Wilhelminatoren / rodelbaan. Hier is namelijk een verborgen parkeerterrein en bij dit parkeerterrein is een paadje waarmee je vlot Valkenburg in kan lopen. Parkeren kan ook bij de rotonde van Sibbe, dan is de loopafstand wel beduidend groter.
4. In Valkenburg op de Cauberg hangt altijd een groot scherm op de brug over de Cauberg, dat ligt op ca 300 meter van de finish. Daar kan je dus ook mooi de race op volgen. Onderweg in de auto kan je de race ook volgen via Radio 1 of L1 Limburg (95.3 FM).
Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden, op de Fromberg vind ik bijvoorbeeld ook heel mooi.
Heel veel plezier alvast !!!!
ik weet niet waar je vandaan komt, maar houd ook rekening met ernstige verkeershinder rondom Eindhoven! Een stuk A2 is namelijk het hele weekend afgesloten.
(Zie NOS-teletekst 731)
Ik kom vanuit Gouda/Rotterdam en rijd via Antwerpen, dat is normaal gesproken 10 minuten langer, maar nu behoorlijk wat sneller.
Met uw zoontje er bij zou ik het me besparen om ‘af te snijden’. Doe dat maar als hij wat ouder is. Pak dan de racefiets en je kunt de renners 15 keer zien.
Nu naar de start (echt de moeite waard, al is het bij de wat kleinere koersen zoals de Ster Elektrotoer leuker omdat je dan makkelijker bij de renners komt).
En dan inderdaad naar Valkenburg, lijkt me voor u de beste optie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?