Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Freire

• Rejesa

Zou Freire zondag een kans maken in de AGR? Ik zie zijn naam toch regelmatig bij de favorieten staan, maar heb zelf mijn twijfels. Zeker ook met Gesink en/of Nuyens in de ploeg! Wat denken jullie?

• Tim

Hou toch op man…

• ger

Hij komt ook dit jaar zoals altijd niet mee op de laatste beklimming van de cauberg.

• de tuinman

je hebt de afgelopen jaren niet echt opgelet he? Eyserbosweg is er meestal al teveel aan, alleen het jaar van di luca kwam hij met de eerste groep aan de cauberg

• Goozzer

Je moet niet vergeten dat hij in de Amstel (en in Luik) natuurlijk niet meer dé absolute topvorm heeft. Hij piekt meestal al in Tirreno en MSR, dat (via RvV of Baskenland) doortrekkend tot aan de Amstel. In dat licht bezien, doet hij niet eens zo slecht in de Amstel en in Luik…

• Jonge Garde

Als er voor de laatste km aangezet wordt kan Freire niet mee, dat hebben alle afgelopen edities uitgewezen.

Er is één keer een gegroepeerde ‘sprint’ bergop op de Cauberg geweest (die misteditie) en toen trok Boogerd perfect aan voor Freire, maar kon Freire het wiel niet houden. De enige die toen Boogerd nog echt kon parereren (en dat was echt op hangen en wurgen) was Di Luca.

Dus Freire niet goed genoeg. Ook niet in topvorm.

• DutchSL

Niet perfect, maar juist te hard aangetrokken dus ;)

Freire in de vorm van Verona 2004 kan best de AGR winnen, alleen had hij die vorm vaak al in de Tirreno en MSR en ik denk niet dat hij dat nivo nog kan halen (jaartjes beginnen ook te tellen).

• Goozzer

Bovendien betekent het feit dat hij (door pech) die vorm, dit jaar, niet had in Tirreno en MSR natuurlijk niet automatisch dat hij die nu wél heeft in AGR en LBL…

• Lucas

Bah DSL en Goozzer, dacht ik, dit is een leuk topic om op te reageren, hebben jullie alles al gezegd.. :+

• Mazter

Vorig jaar kwam hij nochtans als 9de boven op de Keuteberg. 1 minuutje later reed er een kopgroepje van 9 weg, zonder Freire erbij. Wat er in dat minuutje gebeurde, geen idee, de regie vond het interessanter om 1 minuutje de vaste camera op de Keuteberg te tonen om alle gelosten langs te zien komen.

En wat de versie van 2005 betreft. De vaart zat er goed in dankzij Erik Dekker, Boogerd besloot opeens in te houden omdat het te ver zou zijn. Alles klonterde samen iemand anders demarreerde nog geen 20-30 meter verderop, Boogerd als een pijl er achteraan en de rest reageerde iets sneller en explosiever waardoor Freire achterop raakte. Had Boogerd gewoon door had getrokken waren de kansen voor Freire groter geweest.