Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gerald Ciolek

• Columbiafan

Gruwelijk talent als ie is zou hij al veel meer gewonnen moeten hebben dit jaar. Maar het zat allemaal een beetje tegen met valpartijen en ziekten. In het Vlaamse voorjaar was ie nergens. Best benieuwd of deze net-niet coureur iets kan uitspoken in de Gold Race.

• arend appelberg

nou hij is niet in vorm lijkt me. is wel een gruwelijk talent jah! wij spreken elkanders taal columbiafan!

• diravi

De Duitse Thomas Dekker dus?

• MMM

Pff Thomas Dekker kan nog niet zijn tas dragen

• Goozzer

Héél vroeg rijp, en blijft nu (althans voorlopig) hangen. Het zal nu dan vooral ook aankomen op zijn karakter, doorzettingsvermogen en werklust. Het zal allemaal niet vanzelf gaan, hij zal moeten knokken en ook hij zal zo zijn deel van de tegenslag te verwerken krijgen…

Voorlopig doet het mij overigens ‘plezier’ te zien dat Haussler op weg lijkt een betere renner te worden dan Ciolek. Iets dat ik altijd beweerd heb en mij - mocht dat uiteindelijk toch niet zo zijn - zelfs nog de inzet van een weddenschap kan kosten…

• Columbiafan

Kan je wel stellen ook hij was al op zéér jonge leeftijd zéér goed. Ik herriner me nog hoe hij op 19! jarige leeftijd in een spurtje bergop 2de werd in de Henninger Turm na Garzelli. Datzelfde jaar won ie al een rit in de Deutschland tour (2006). Was natuurlijk als volslagen nobody al op 18! jarige leeftijd Duits kampioen geworden door er Zabel en Foerster in de spurt op te leggen. 2007 was een top jaar want won op z'n 20ste 2 ritten in de Ronde van Oostenrijk en was maarliefst 3x!! succesvol in de Deutschland tour. Vorig jaar ging het allemaal wat minder, won weinig maar reed een formidabele tour. De jongen heeft wel een probleem met zich plaatsen in de spurt, in de tour mocht ie 5 maal z'n kans gaan bij afwezigheid van Cavendish. Gerald komt tenminste een bergje over, hij kon maar 2 maal meespurten (wel 2de op de champs waar ie gehindert werd door Dean anders won ie, veel te weinig aandacht daarvoor van de uber chauvinistische Wuyts die enkel oog had voor Steegmans) dus misschien moet Zabel hem maar eens de kneepjes van het vak leren. Werd aan het begin van de tour ook nog eens 3de in de rit die Hushovd won. Zeer geslaagd debuut dus, jammer genoeg bleef die verdiende ritzege uit. In de ‘zijn’ Ronde van Duitsland kon ie wegens wat tegenslag maar 1 rit winnen, maar wel een zéér mooie hoor. Weer won ie in een sprintje bergop dit lijkt toch wel z'n specialiteit te zijn. Gerald reed ook het wk maar gaf net als in Stuttgart op, nu wegens kramp. Hij begon dit seizoen goed met een zege op Mallorca. Daarna ging ie een Vlaams voorjaar rijden dit viel wegens niet zijn ding en ziekte en ook slechte vorm ferm tegen. Woensdag leek ie dan eindelijk weer eens mee te kunnen doen voor winst in de Scheldeprijs maar toen ging ie er bij liggen. Zondag neemt ie voor de 2de maal deel aan de Gold Race, vorig jaar werd ie er 39e.

• Columbiafan

Haussler mag det voeten van Ciolek nog niet likken, Ciolek is danook 10 maal beter en zal je dat bewijzen in de tour. Ciolek was helemaal niet vroeg rijp is gewoon een hypertalent, en dat ie blijft hangen is onzin. Hij heeft gewoon veel pech gekend, en Haussler reed ook geen platte prijs tot dit jaar he.

• Blueprint

Dat is onzin, Haussler was in 2005 al erg sterk, dus geen platte prijs gereden? Tien maal beter is natuurlijk ook een belachelijke overdrijving als Ciolek überhaupt al beter is. Dit seizoen zijn de prestaties van Haussler alvast een stuk indrukwekkender met o.a. tweede plaatsen in Vlaanderen en Sanremo. Zelfs al zou Ciolek in de Tour beter sprinten dan Haussler, wat nog maar de vraag is, dan heeft Haussler nog een beter seizoen. Ciolek is absoluut een toptalent en hij gaat heus wel de top halen, maar dat is Haussler ook. Het een sluit het ander immers niet uit…

• Boris de Lowikfan

Anders had hij zeker gewonnen van Steegmans, haha, dream in dreamer!

Voor de rest heb je wel een redelijke heldere kijk erop.

Groet

• dj

> Ciolek was helemaal niet vroeg rijp is gewoon een hypertalent

Wel eens foto's gezien van toen hij 18 was? Een torso die ik zelfs na 5 jaar sportschool niet zal krijgen.