Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Informatie omtrent wielerbaan Maastricht

• Tim van den Heuvel

Hallo,

al ruim twee jaar lees ik aandachtig vrijwel alle posts op deze pagina. Nu moet het er toch maar een van komen……. Ik plaats zelf een bericht.

Ik ben lid van Dutch Mountains , een wieler- en mtbvereniging in Maastricht. Gemeente Maastricht heeft wilde plannen, ze willen de fietssport een serieuze boost geven. Dit willen ze doen door de infrastructuur omtrent de fietssport flink te verbeteren. Na orienterende gesprekken ziet het er naar uit dat er gedacht moet worden aan een sportpark met fietsfaciliteiten, zoals in Slotervaart (wielerbaan, mtb-rail etc)

Gemeente Maastricht heeft ons benaderd om een markt/animo onderzoek te doen, om te kijken of wielrennend Maastricht e.o. op zo'n baan zit te wachten, of ze er gebruik van gaan maken en of de fietsbeleving omhoog gaat. Voordat zo'n onderzoek start is het belangrijk om te bepalen hoeveel mensen we willen betrekken in het marktonderzoek. Daarom heb ik enkele gegevens nodig die ik na uitbundig zoeken op sites (knwu, anwb, huisvoordesport, noc-nsf etc) niet heb gevonden. Jullie zijn mijn laatste hulp bij het beantwoorden van de volgende vragen:

Hoeveel sportfietsers zijn er in Nederland?

Denk dan aan wielrenners, mtbers en baanwielrenner van elk niveau (van recreatief tot wedstrijd sporter). Let wel, het gaat om sportfietsers en niet om families die op zondag in spijkerbroek van terras naar terras fietsen.

Belangrijk is het volgende: Ik moet het wel kunnen verantwoorden richting de opdrachtgevers; een referentie zou dus niet misstaan. Ik kan natuurlijk niet aankomen met; “dat zeiden ze op het forum” ;)

Alvast super bedankt

• JK

Als je deze gegevens wilt hebben, dan kun je misschien het beste een mailtje sturen naar een van deze organisaties. Ik denk dat als je het ledenaantal hebt van de knwu en van de ntfu (nederlandse toerfietsunie) je al bijna alle sportieve fietsers hebt. Ik denk dat de meeste toerfietsers wel lid zijn van de ntfu.

Succes!

• Limbo

Of informeer bij de Limburgse wielerverenigingen

twcmaaslandster.nl (dichtbij Maastricht)

wclbergklimmers.nl

TWC Midden Limburg

Om er maar een paar op te noemen.

• fransV

Ik ken zeker al 4 mensen die fietsen hier in Maastricht…

Owja… Fons ook… Dat maakt dus 5!

• nieuwsgierig

Kijk eens naar de hoeveelheid profs, die in en rond Maastricht wonen en iets met de baan hebben: Honig, Pronk, van Bon, ten Dam vul maar aan…. Ik denk dat er ook veel Belgen naartoe zullen gaan aangezien Gent de enige echte baan is.

Wellicht een idee om als studieonderzoek te doen voor studenten. Neem eens contact op met een HBO opleiding sportmarketing of met het Johan Cr. college.

• Leuk

Nou, laat die baan maar komen.

Als je ziet hoeveel limburgers in de winter de naar duitsland gaan trainen.

Lijkt een baan in limburg er wenselijk.

Ik snap niet dat daar onderzoek naar gedaan moet worden…..

Gewoon bouwen…..misschien blijft er binnen kort nog ergens een voetbalstadion leeg staan ……

• duif

Daar gaan we weer op z'n Limburgs. Plannen, plannen,provincie, provincie,praten, praten, praten, praten. Nu nog doen.

Sorry, het moest er even uit.

• henk

Zou mooi zijn in Limburg! Maastricht zal een hoop belgen trekken, en ook de duitsers uit Aachen en Keulen aangezien daar geen overdekte winterbaan is.

• Trebor

Inderdaad weer een geweldig plan… Lijkt er op dat Maastricht weer eens jaloers is op de rest van Limburg. Laat de provincie nu eens serieus werk maken van het sport en leisure park in Landgraaf, dan is een baan in Maastricht niet nodig.

Maastricht heeft trouwens al eens een keer zo een geweldige poging gedaan. Ruim 20 jaar geleden een wielerparcours aangelegd op de Dousberg. Helaas niet breder dan een doorsnee fietspad dus absoluut niet bruikbaar.

• Tim van den Heuvel

Dank voor de tip. Hier kan ik wel wat mee.

gr

t