Hallo,
al ruim twee jaar lees ik aandachtig vrijwel alle posts op deze pagina. Nu moet het er toch maar een van komen……. Ik plaats zelf een bericht.
Ik ben lid van Dutch Mountains , een wieler- en mtbvereniging in Maastricht. Gemeente Maastricht heeft wilde plannen, ze willen de fietssport een serieuze boost geven. Dit willen ze doen door de infrastructuur omtrent de fietssport flink te verbeteren. Na orienterende gesprekken ziet het er naar uit dat er gedacht moet worden aan een sportpark met fietsfaciliteiten, zoals in Slotervaart (wielerbaan, mtb-rail etc)
Gemeente Maastricht heeft ons benaderd om een markt/animo onderzoek te doen, om te kijken of wielrennend Maastricht e.o. op zo'n baan zit te wachten, of ze er gebruik van gaan maken en of de fietsbeleving omhoog gaat. Voordat zo'n onderzoek start is het belangrijk om te bepalen hoeveel mensen we willen betrekken in het marktonderzoek. Daarom heb ik enkele gegevens nodig die ik na uitbundig zoeken op sites (knwu, anwb, huisvoordesport, noc-nsf etc) niet heb gevonden. Jullie zijn mijn laatste hulp bij het beantwoorden van de volgende vragen:
Hoeveel sportfietsers zijn er in Nederland?
Denk dan aan wielrenners, mtbers en baanwielrenner van elk niveau (van recreatief tot wedstrijd sporter). Let wel, het gaat om sportfietsers en niet om families die op zondag in spijkerbroek van terras naar terras fietsen.
Belangrijk is het volgende: Ik moet het wel kunnen verantwoorden richting de opdrachtgevers; een referentie zou dus niet misstaan. Ik kan natuurlijk niet aankomen met; “dat zeiden ze op het forum”
Alvast super bedankt