Bauke Mollema heeft de ziekte van Pfeiffer. Dat vertelde de renner van Rabobank aan Wielerupdate. De 22-jarige Groninger moet nu enkele weken rust houden. Het is nog niet bekend wanneer hij weer aan wedstrijden deel kan nemen.
Mollema moest vorige week de Ronde van het Baskenland vroegtijdig verlaten. In opdracht van de ploeg werd er een nieuw bloedonderzoek verricht waar de ziekte aan het licht kwam.“Volgens de dokter had ik het al enige tijd onder de leden. In ieder geval al tijdens de Ronde van het Baskenland, misschien zelfs al tijdens de Ronde van Castilla y Leon.”
Mollema klaagde tijdens de Spaanse etappekoers over het gebrek aan kracht en had moeite met herstellen. “Het is in ieder geval fijn dat ik nu weet wat ik heb. Het is een vervelend virus omdat het niet te behandelen is. Het enige wat ik kan doen is rusten.”
Voorlopig denkt hij nog niet aan een rentree. “Het kan zijn dat ik er in een maand van af ben, maar het kan ook langer duren. In dat geval is mijn seizoen voorbij.”
———————————————————————————————————————–
Dat is toch geen goed nieuws voor Bauke, benieuwd of we hem nog wel gaan terug zien dit jaar.