Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bauke Mollema heeft ziekte van Pfeiffer

• WielerGeek

Bauke Mollema heeft de ziekte van Pfeiffer. Dat vertelde de renner van Rabobank aan Wielerupdate. De 22-jarige Groninger moet nu enkele weken rust houden. Het is nog niet bekend wanneer hij weer aan wedstrijden deel kan nemen.

Mollema moest vorige week de Ronde van het Baskenland vroegtijdig verlaten. In opdracht van de ploeg werd er een nieuw bloedonderzoek verricht waar de ziekte aan het licht kwam.“Volgens de dokter had ik het al enige tijd onder de leden. In ieder geval al tijdens de Ronde van het Baskenland, misschien zelfs al tijdens de Ronde van Castilla y Leon.”

Mollema klaagde tijdens de Spaanse etappekoers over het gebrek aan kracht en had moeite met herstellen. “Het is in ieder geval fijn dat ik nu weet wat ik heb. Het is een vervelend virus omdat het niet te behandelen is. Het enige wat ik kan doen is rusten.”

Voorlopig denkt hij nog niet aan een rentree. “Het kan zijn dat ik er in een maand van af ben, maar het kan ook langer duren. In dat geval is mijn seizoen voorbij.”

———————————————————————————————————————–

Dat is toch geen goed nieuws voor Bauke, benieuwd of we hem nog wel gaan terug zien dit jaar.

• zabirskie

Raar dat dat niet naar voren kwam in het eerste bloedonderzoek. Pfeiffer lijkt me toch één van de eerste dingen waar je op controleert bij een minder presterende jonge renner.

Hopelijk komt hij er snel bovenop. Uit ervaring weet ik dat het zo maar een jaar kan duren voordat Pfeiffer helemaal uit je systeem is.

• Goozzer

Pfeiffer, altijd gevaarlijk. Neem er de tijd voor, Bauke…

• Sjors

Ik had het vermoeden. Maar dat komt ook door mijn gebrek aan medische kennis. Het is de enige ziekte die ik ken met zulke symptomen. Als het zo simpel was geweest dan hadden de artsen het wel meteen geweten.

@Zabirski; Inderdaad, je moet er specifiek op testen, en dat hebben ze dus niet meteen gedaan. Dat is best wel raar zou je zeggen.

• polti

het zit onze nederlandse wielrenner ook niet mee…

Langeveld last van val, Thomas Dekker pijnlijk gevoel op borst door meerdere vallen, Steven de Jongh en Bram Tankink gelukkig net weer terug en nu Bouke Mollema de kissing disease…..

• Lucas

De ziekte van Pfeiffer heeft verschillende gradaties van sterkte. In het gunstigste geval (meestal) ben je er vanaf na drie tot zes weken rust, in het meest ongunstige geval kan je er zelfs anderhalf jaar mee zoet zijn.

Ik weet overigens niet of je dat (de duur van de ziekte) tegenwoordig al kunt diagnosticeren.

• JasperK

Slecht nieuws dat het Pfeiffer is, goed nieuws dat ze in ieder geval weten wat er mis is.

• DutchSL

Cunego had ook klierkoorts/Pfeiffer in 2005, Rogers vorig jaar, Vermeltfoort dit jaar, van wat me zo snel te binnen schiet.

• Goozzer

Inderdaad, Lucas. Al zou ik bij ‘in het meest ongunstige geval’ nog willen opmerken dat het zelfs zo kan zijn - zeker voor een topsporter - dat je niet meer ‘de oude’ wordt…

• henk

Ze kunnen Pfeiffer pas constateren op het moment dat er anti stoffen gevormd zijn tegen het virus.