Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tactiek Rabo's morgen

• Rudy Tek

1999, ik heriinner het me als de dag van gisteren. Wat waren we bang he? Voor die Millennium Bug.

• de Das

haha

• Keuteberg

Afsnijden op het eind en zo 1 tot en met 8 worden

• Alwin

Gesink kan niet zomaar met cunego en valverde naar de cauberg rijden. Hij moet iets proberen. Hij kan heus wel wat. Hij heeft tijdrijderscapaciteiten. Benut die dan ook. Beter strijdend ten onder gaan dan vijfde worden zonder willen winnen. Weening en Clement heb je niet veel aan als je ze niet vooruitstuurt. Zij hebben niet de macht om direct mee te zitten.

• Outsider

Suffe koersen in Vlaanderen?

Lol..

Jij weet niet wat koersen is blijkbaar!

Een afvallingskoers tot valkenburg en een sprint op de cauberg is géén suffe koers dan?

Respect voor alle renners aub!

• Goozzer

Probleem is natuurlijk wel dat - en daar had Boogerd ook vaak mee te kampen - hij wel in zijn eentje voor het resultaat moet zorgen, bij gebrek aan meer kopmannen. Het is dus makkelijker gezegd dan gedaan: het spel van alles of niets (20e) of een zekere 5e plek. Het is wat dat betreft ook te hopen dat vooral Freire morgen een goede dag kent, zodat Gesink makkelijker een risico kan nemen…

Of, zit ik zo te denken, misschien moet men Freire - omdat het toch twijfelachtig is of hij wel meekan - eens een keer de vuurlinie insturen, zo net voor de finale begint. Gesink kan dan volgen en relatief op zijn gemak zitten, waarna hij altijd nog zijn plan kan trekken. Voor hetzelfde geld blijft zo'n groepje, met Freire daarin, nog vooruit ook. Al is die kans in de AGR nooit groot. Toch, zo'n groepje met wat sterke renners en misschien een aantal ‘tweede mannen’… Je weet het nooit.

• gicci

gewoon een uur eerder starten als de rest…

en anders rijden voor een plek bij de 1e 10 voor gesink…

meer zit er niet in…heeft niks met tactiek of iets te maken…wel met realiteit..

kijk naar uitslagen klasiekers,wk's laatste jaren….

veel plezier morgen

• Blueprint

Ik kan me eerlijk gezegd geen enkel scenario voorstellen waarin Gesink gaat winnen. Valt hij aan, dan zal er zeker reactie komen van bijvoorbeeld Joaquin Rodriguez en Scarponi, die hem er in een sprint bergop makkelijk opleggen. Valt hij niet aan, dan zit hij met kopmannen als Cunego, Valverde en Rebellin, die hem wederom gaan kloppen in de sprint. Misschien kan Rabobank het inderdaad maar beter proberen met Freire, die in een sprint tegen luxeknechten nooit kansloos is, of zelfs met Nuyens, misschien laten ze die wel rijden?

• JasperK

Er zijn natuurlijk best wel scenario's te bedenken. Bijvoorbeeld dat in de finale kopgroep alle toppers zitten plus Gesink en Freire, Gesink valt aan, niemand wil met zijn krachten smijten om hem terug te pakken met Freire in het wiel…beetje het Schumacher scenario die toen Rebellin achter zich had. Geen waarschijnlijk scenario, maar het kan altijd. Sinds de Cauberg aankomst zijn drie van de zes aankomsten in een sprint geeindigt, waarvan 1 een sprint met twee man was.

• bas

maar welke tactiek je ook verzint voor Rabo, wil die succesvol zijn hebben ze een goede Freire als nodig, danwel om vooruit te sturen, danwel om de boel daarachter plat te leggen. de kansen van Gesink hangen dus af van de conditie van Freire