Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zometeen wielerland tv

• Lucas

Het vverschil is dat die etappe niet boven op de Caubergh eindigde (zoals in de AGR tegenwoordig), maar een paar kilometer verderop: vals plat na de top, als ik me goed herinner..

• Boris de Löwikfan

Idd Lucas, al in Berg en Terblijt (of hoe dat gehucht ook heet). Bovenop de Cauberg was het nog een meter of 500 geloof ik..

Groet

• Leon

Boris de Löwikfan schreef:

>

> Idd Lucas, al in Berg en Terblijt (of hoe dat gehucht ook

> heet).

Biljart je wel eens, Boris? Dan weet je vast wel hoe dat dorp boven heet….

('t is groen en het…)

• Goozzer

Berg en Terblijt, het mooiste klimcriterium van Nederland - op de Geulhemmerberg…

• Boris de Löwikfan

Je schat me veels te hoog in Leon, en ik biljart nooit…..Leg eens uit.

• Goozzer

Ik ga niet happen… :+

• Boris de Löwikfan

Jezus man, hoe moet ik nou weten dat Vilt een dorpje is, ben geen Aardrijkskunde freak of Cauberg-aankomsten-wenker!

Freaks, jullie zijn net chinezen!

Groet

• Lucas

“”Cauberg-aankomsten-wanker“”.. :D

• Keuteberg

Meestal is al 90% van het peloton steendood als ze aankomen op de Eyserbosweg.

Ik weet niet of je er zelf wel eens hebt gereden, maar de Amstel ‘niet zo zwaar’ noemen is eigenlijk een beetje lachwekkend. Het parkoers is superslopend. Er is echt geen meter vlak. Het is alleen bergop, bergaf, bochten nemen, bergop, bergaf. Nu kunnen ze snel terugkeren in afdalingen en lang bijblijven omdat de klimmetjes net niet lang of zwaar genoeg zijn, maar tegen de tijd dat de finale begint, kan het merendeel van het peloton geen A of B meer zeggen, puur en alleen door de opvolging van hellingen. Dat wordt zo ontzettend onderschat in de Gold Race. Dan kan Boonen er nog wel bijzitten, 9/10 keer is hij dan al steendood. En dan moeten de grote mannen hun kaarten nog op tafel leggen.

• De Kaasploeg

Het is niet alleen de hellingen: het zijn ook vooral de vele bochten, de verkeersremmers, het nerveuze gedoe enz.

Ik denk dat de Amstel Goldrace samen met Vlaanderen de koers is die mentaal het zwaarst is - je moet je zes uur lang super goed concentreren. Het is wat dat betreft een rotkoers en veel renners blijven ook graag weg uit Zuid-Limburg.