Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Amstel Gold Race (UPT)

• D.R.E.

Geweldige finale! Steeds wisselende situaties en spannig tot op de streep. Ik denk dat we met z'n alle tevreden moeten zijn met 2 podium plaatsen voor de Nederlanders.

owjah, Karsten Kroon blijft een net niet renner :D

• JW

Al die met zekerheid voorspelde namen als Cunego, Valverde, Wegmann, Rebellin enz. zaten lang voorin maar kwamen er uiteindelijk niet aan te pas. Gesink maakte zijn kopmanschap volledig waar. Dekker ook weer in de voorste gelederen. Kroon een erg sterke koers gereden.

Het enige dat er nog aan ontbreekt is de eerste plaats. Maar het is lang geleden dat onze toppers zó meereden in de finale van een grote klassieker. Daar kun je alleen maar dik tevreden over zijn ?

• Ligbankwielrenner

Dit is een typische achteraf redenering van Sub Culture. De wedstrijd is pas interessant op het moment dat de latere winnaar de beslissende slag slaat. Al het werk dat daarvoor gebeurt, alle ontsnappingen die niet tot een goed einde zijn gekomen tellen niet. Een zeer beperkte kijk op wielrennen. Ik neem aan dat hij Milaan - San Remo zeker zo saai vindt. En de Ronde van Vlaanderen was, zo bekeken, dit jaar alleen maar leuk vanaf het moment dat Devolder demarreerde.

Sub Culture schreef:

>

> Tuurlijk was dit een saaie koers. Pas op de keuterberg werd

> de koers in een beslissende plooi gelegd. Vervolgens wat wild

> bergaf vlammen en dan de Cauberg. Geeuw.

• albert

1 Sergueï Ivanov Rusland KAT 06u38'46''

2 Karsten Kroon Nederland SAX op 0'02''

3 Robert Gesink Nederland RAB op 0'06''

4 Philippe Gilbert België SIL op 0'07''

5 Damiano Cunego Italië LAM z.t

6 Alexandr Kolobnev Rusland SAX z.t

7 Simon Gerrans Australië CTT z.t

8 Nick Nuyens België RAB z.t

9 Christian Pfannberger Oostenrijk KAT z.t

10 Gustav Erik Larsson

• Blueprint

Ja, natuurlijk bedoel ik dat. Ik hoop als Nederlander toch niet dat er twee Nederlanders in een kopgroep van drie zitten en dan nog niet winnen, ook al is de zege van Ivanov nog zo verdiend.

• Goozzer

Ik heb een fantastische koers gezien. Steeds wisselende koerssituaties en een verdiende winnaar. Ook leuk dat Gesink en Kroon bij de sterksten hoorden…

• Jules_v

Eerlijk gezegd vond ik de Amstel samen met de vlakke ritten in Paris-Nice en Tirreno de saaiste koers die ik dit jaar gezien heb..

Ivanov is volgens de terechte winnaar, was de enige die een beetje schwung in deze toch wel bijzonder saaie wedstrijd bracht.

• de Das

In principe is het gewoon een teleurstelling natuurlijk hé landgenoten, als je zo dicht bij bent maar het aflegt tegen een rus van 43 jaar. ‘Dik tevreden’ vind ik meer een gevoel dat passend is in een situatie waarbij je bijvoorbeeld een goede prijs voor je verrotte auto hebt gekregen. Wel een zeer goede prestatie natuurlijk van die 2!

• en

Ja, en toch hoor/lees je het iedere keer weer.

• Jonge Garde

Hele mooie wedstrijd gezien. Slopende koers met al die wegsluipende groepjes, peloton viel nooit stil. Dat slopende koersverloop hakte er serieus in op het einde. Daardoor ook ideaal voor Gesink. Ik gaf hem heel weinig kans vooraf, maar je ziet dat door zo'n slopend wedstrijdbeeld zijn inhoud toch een hele grote rol speelt. Koos a la Schleck het perfecte moment om weg te springen, ook dat goed gezien!

Kroon ook een berekoers gereden. Dook pas op met z'n snufferd op de Eyserbosweg en dook ook op het juiste moment achter Gesink aan.

Man van de wedstrijd echter Ivanov. Groot compliment voor deze oude strijder. Hoe lang fietst die al niet top in deze wedstrijd? Als je dit dan ook nog je droomkoers noemt, er zo hard voor traint en zo de finale kleurt dan verdien je 'm zonder twijfel. Mooi moment in een lange carrière.

Gilbert met 5 sterren voor de VSS, verdorie…. wellicht voor LBL dan maar?

Opvallend: Valverde, Rodriguez, Rebellin, Scarponi, Sanchez….. ze moesten er allemaal af door Gesink. Nice nice…

Woensdag Waalse Pijl!