Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Marc de Maar mogelijk ook Pfeiffer

• Bert

Marc de Maar mogelijk ook ziekte van Pfeiffer

Saturday 18 April 2009

Marc de Maar heeft last van oververmoeidheidsverschijnselen.De renner van Rabobank heeft vandaag een bloedonderzoek ondergaan om uit te vinden wat er aan de hand is, mogelijk kan hij de ziekte van Pfeiffer hebben. “Samen met de ploeg hebben we besloten dat ik voorlopig even geen koersen rijd. Ik ben vandaag naar het ziekenhuis gegaan om onderzoek te laten doen op Pfeiffer, volgende week krijg ik de uitslag ervan.” aldus Marc de Maar.

Hij begon het seizoen veelbelovend nadat hij een hele goede winter had doorgemaakt en in de Tour de Haut-Var, zijn eerste test, top twintig eindigde, daarna ging het opeens steeds minder. “Ik werd steeds vermoeider en herstelde eigenlijk niet meer”.

Als Marc de Maar inderdaad de Ziekte van Pfeiffer heeft, zou dat na Coen Vermeltfoort en Bauke Mollema de derde renner van Rabobank zijn die deze ziekte onder de leden heeft.

• Tegenstander

Zitten ze met elkaar te zoenen ofzo daar…

• De Kaasploeg

Mijn eerste vraag: zijn het slapies?

• Jos K

Als de Maar en Mollema beiden niet wisten dan ze Pfeiffer hadden, kan het toch zo zijn dat 1 Pfeiffer had en de anders heeft aangestoken door hem zijn bidon aan te bieden.

• Bert

4.2 Besmettingsweg

De porte d’entree is ook de oropharynx van de mens.

Het virus bevindt zich in het mond-keelsecreet van zieken en symptoomloze dragers (bij 15-20% van de seropositieve bevolking is het virus aantoonbaar).

Het virus wordt niet overgebracht via aërosolen; herpesviridae overleven heel slecht in de lucht. Overdracht vindt plaats via speekselcontact door bijvoorbeeld zoenen (vandaar de naam ‘Kissing disease’), via handen of voorwerpen (o.a. bestek of beker van patiënt). Ook kan het virus via bloedtransfusie en transplantatie overgedragen worden.

• Eindhovuh

Verklaard wel waarom hij dit seizoen wéér niet doorbreekt. Was qua talent toch niet minder dan Langeveld, Terpstra, Maaskant,Posthuma etc. (niet helemaal de zelfde generatie ok)

• Goozzer

“Bloedtransfusies”…

Dat verklaart natuurlijk een hoop. :+

• pelbel

Ja je dacht toch zeker niet dat het daar allemaal heilige boontjes zijn.

Ook zij doen er aanmee

• Eindhovuh

zucht

• Walter Sobchek

nou dat geeft de term "groepsgevoel kweken'' wel een andere dimensie

anyway beterschap mannen