Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dylan van Baarle wint Friesche Wouden

• Ottie

Na afloop van de Friesche Woudenklassieker werd in de kleedkamer een hartslagmeter aangetroffen. Merk Sigma HR.

Terug te bekomen bij de organisatie! Zie website van de wedstrijd.

Niet duidelijk is of het van een junior of van een elite/belofte renner is.

• Chachacha-slide

Als ik de uitslag bekijk en hoorde hoe de kopgroep was verdeel in het begin van 10 en het einde die van 5, dan kan ik alleen maar concluderen dat zowel Restore als de Volharding niet de sterkste ploeg in koers waren in Zuid Friesland. Maar goed ik hoor graag argumenten van anderen. Tuurlijk was het knap dat Restore het op de kant gooide, maar zij waren wel de enige ‘grote’ ploeg die compleet de slag gemist hadden de eerste keer tja dan roep je het over je zelf af…..

Over vandaag nog even, Dylan is wel een super talent laat dat duidelijk zijn! Verder hoor ik niemand over Sinnige. Deze hebben volgens mij de aller beste sprinter! Is dit voortaan dan geen grote ploeg meer???

• hansje

over pannekoeken gesproken heel volhardig is 1 grote pannekoek. echt een lachertje dat 23 pannekoeken zich er heen hebben laten lokken met mooie verhalen. echt een pannekoeken.

• Frits

Pardon Hansje !!

Wouter Haan, Nick van der Lijke, Erick Tol en binnenkort misschien Manuel Timmermans ( laatste is geen volharding maar ook aardig op de goede weg die jongen). Pannekoeken dacht het niet zijn er wel meer in het peloton die slechter rijden.

• ko

beste prikker is er nog twijfel over de kwaliteit van Nieuwdorp ??even julie reaktie

• ?:?.

Een beste ploeg was er gisteren niet, want niemand had controle over de koers, wel een beste renner, Gert-Jan Bosman, zat met alles mee. De eerste kopgroep, het groepje van 5 dat op 10 km werd teruggepakt, en ook 30 km lang vooruit heeft gereden, en ook nog op het einde, Da's pas klasse

• Ottie

Dus terecht uitgeroepen door de organisatie/jury tot strijdlustigste renner.

• henk

sinnigebouw heeft zeker de sterkste sprinters. en reden gisteren ook alles terug alleen die laatste kopgroep van 5 kon niet meer terug gehaald worden, want daar reden renners weg die de hele koers niks hadden gedaan beetje lafjes. maar de sprint word wel weer gewonnen door een sinnigerenner.

• whatever

Een paar reacties van mijn kant. Dit betreffen geen reacties op de prikker maar op de opvattingen die deze mensen maken:

Er word hier altijd over de beste ploeg gepraat. Als je die balans nou opmaakt aan het EINDE van het seizoen dan komt er ook niet steeds zo'n ellenlange discussie. Je kunt het uiteraard wel van een bepaalde koers zeggen maar als een ploeg sterk rijd in één wedstrijd wil dat enkel zeggen dat ze die koers goed hebben gepresteerd. Elke koers is weer een andere dus het wil niet gelijk zeggen dat die ploeg de beste is.(het kan natuurlijk wel)

Altijd als er een opmerking wordt geplaatst als: “Volharding domineert”, “Sinnige heeft de beste sprinters” of “Restore is het best”, dan wordt er door de reagerende mensen vaak van uit gegaan dat dit een iemand betreft van die ploeg. Ik vind dat een beetje kort door de bocht geredeneerd. Het kan best zijn dat dat zo is, maar ga daar niet van uit.

Na eerdere koersen werd er vaak een opmerking geplaatst als: “Volharding domineert”etc. etc. Hier werd dan door velen negatief op gereageerd. Er werd geroepen dat Sinnige of Restore, etc etc, sterker waren, pech hadden en van alles.

Daar werd dan over gezegd dat men het niet leuk vond dat er steeds zo veel gedoe was over Restore, Volharding, Sinnige etc etc. Nu is het een keer niet de Volharding die de koers naar hun hand zet. Nou verschijnen er opeens reacties als: “Volharding rijd slecht”(gevolgd door het gebruikelijke welles-niets verhaal), en “Restore is de beste”, “Restore wint, Volharding was nergens”. (het zou me overigens niks verbazen als dit dezelfde personen betreft die zich negatief over de Volharding of Sinnige(ik noem maar steeds wat ploegen) uitlaten als ze niet de koers domineren of beter presteren. Kortweg: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Nog 2 puntjes over, ja het is een lang verhaal maar ik wil het allemaal in 1 post zetten;)

Ik wil opmerken dat de Volharding dit weekend met 8 man in Frankrijk een koers reed. Hier stonden Kelderman, Vanderlijke, Haan, Riesebeek en Kortlever aan de start. Deze hebben samen toch een overgroot deel van de podiumplekken/overwinningen van de Volharding geleverd tot nu toe. Neem dat ook mee in je evaluatie.

Verder laat ik nu het specifieke van de koersen en ploegen voor wat het is. Ik wil alleen nog even kwijt dat ik het onzin vind dat er zo nu en dan geroepen wordt dat het “maar junioren zijn” en dat je daar niet te druk over moet maken. Ik zou zeggen: hou het forum voor alle categoriën en niveau's toegankelijk. Maar het kan natuurlijk wel op een volwassener manier!

ps. Er zullen vast mensen zijn die hier negatief op zullen reageren. Dat mag, maar ik maal er niet om als mensen mij persoonlijk aanvallen. Ik heb het NIET gedaan, dus als je goed verstand heb, gebruik dat dan ook(geld niet alleen voor dit). Er zullen vast typefouten zitten in mijn post, en als er iets is wat nog nuttelozer is als een post over spelling(etc.) dan zou ik het niet weten.

Oh! voor ik het vergeet! Focus je niet te veel op een prikbord maar pak je fiets en ga fietsen, of op het terras zitten. Het weer is heerlijk!

• Ottie

Volledig mee eens whatever!

De ene wedstrijd is idd de ander niet en zo zullen er overal weer andere jongens opstaan, afgelopen weekend waren het twee Restore-renners die wonnen, een volgende keer zullen er weer anderen zijn die als eerste over de meet komen.

Zo zit het spelletje nu eenmaal in elkaar en gelukkig is het ook zo en kunnen we niet altijd voorspellen wie er gaat winnen.

Elke koers is een nieuwe wedstrijd met nieuwe kansen!

Succes allemaal en wees lief voor elkaar, zowel in de koers als in geschrift.