Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schorsing Theo Bos

• Sub Culture

Na de beelden te hebben gezien van het manoeuvre van Theo Bos in de slotrit van de ronde van Turkije, vraag ik me af hoe lang zijn schorsing zal duren die hij krijgen zal.

• Wielerfan

In ieder geval geen straf in de Ronde zelf

Wielrenner Bos ontsnapt aan straf in Turkije

Uitgegeven: 19 april 2009 16:46

Laatst gewijzigd: 19 april 2009 16:46

ALANYA - Wielrenner Theo Bos is zondag in de slotetappe van de Ronde van Turkije op een negatieve manier in beeld gekomen. In volle sprint trok de voormalig baansprinter gele-truidrager Daryl Impey van de fiets.

Na de rit, die gewonnen werd door de Duitser Sebastian Siedler, had Rabo-ploegleider Nico Verhoeven een onderhoud met de jury. Omdat ook Impey zich zou hebben misdragen, besloot de jury af te zien van een straf voor Bos.

©ANP

• Steffen

Dit kan toch ook in het desbetreffende topic?

http://wielrennen.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=880616&t=880616

• Sub Culture

Denk dat de UCI zelf wel andere maatregelen zal treffen.

Ik kan me niet direct een incident herinneren met een soortgelijke agressie, dus ben wel eens benieuwd wat de strafmaat worden zal.

Bij doping speel je vals en neem je de broodwinning af van cleane renners.

Maar dit is gewoon fysiek de confrontatie aangaan en de broodwinning van een renner hypothikeren. Minstens 2 jaar schorsen dus.

• Robin

Het is sowieso totaal onbegrijpelijke actie. Op deze manier torpodeert ie zichzelf ook aan 60 km per uur.

• Eindhovuh

Sub, kan je weer gewoon je visie op wielrennen geven? Die vind ik namelijk vaak interessant. Je overdreven negatieve houding t.o.v. alles dat Nederlands is heb je niet nodig.

• Sub Culture

Heeft niks te maken met het feit dat het een Nederlander is. Bekijk die beelden, dat heb ik nooit eerder gezien in het wielrennen hoor, toch niet sinds ik het volg.

• hollander

achja, echt normaal kan je dit niet noemen toch? maar goed, als de krachttraining die theo al die jaren heeft gedaan betaalt wel uit want je gooit niet zomaar even iemand de hekken in met 1 arm =D

• Bas Dollevoet

Vindt je het ook jammer dat Tom Steelts in 1997 niet voor 2 jaar geschorst is voor het bidon incident met Moncassin?

• Eindhovuh

Daar gaat het niet om, dat moet bestraft worden. Dat je meteen roept om 2 jaar schorsing is jammer. Riep je dat ook toen Steels zijn bidon wierp in vole sprint?