Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geen Tour meer voor Langeveld

• Koos

LANGEVELD: “IK RIJD DE TOUR NIET MEER”

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Sebastian Langeveld neemt niet deel aan

de Ronde van Frankrijk. Dat heeft de

24-jarige Nederlander zelf beslist.

"Vorig jaar ben ik erachter gekomen dat

de Tour mijn wedstrijd niet is", zegt

de renner van Rabobank. Langeveld werd

131e in zijn eerste Tour. "Ik richt me

nu liever op de najaarsklassiekers en

het wereldkampioenschap in Mendrisio."

Langeveld liet zich dit jaar opmerken

in de Omloop Het Nieuwsblad. Hij reed

samen met Heinrich Haussler op kop, tot

het duo in de slotkilometer bij de

kraag gevat werd. Tot overmaat van

ramp viel Langeveld nog.

bron: TT VRT

• Cleemputte

Meest verstandige beslissing van het jaar, ik durf te stellen dat Rabo's zomer-pr-campagne om Boogerd toch altijd maar de Tour te laten rijden hem net de laatste pocentjes gekost heeft in Lombardije en WK. Museeuw kwam er gelukkig ook op tijd achter dat EN voorjaar EN Tour EN een deftig najaar te veel van het goede is, nu gelukkig ook Sebasje.

• Blueprint

Dat was toch allang bekend? Zelf beslist lijkt me overigens ook wat overdreven, ik zie geen enkele reden waarom Rabobank Langeveld mee zou nemen naar de Tour.

• Lucas

Persoonlijk gezien een logische beslissing natuurlijk, maar als je voor een ploeg rijdt zijn er ook andere belangen in het geding.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Rabo een zo sterk mogelijk ploeg in de Tour op wil stellen (op alle vlakken), als ze bijvoorbeeld klassementsambities hebben met Menchov en Gesink.

• De Kaasploeg

Bedoelt hij dit jaar of nooit meer? Dat laatste zou ik een gebrek aan karakter vinden, en zorgwekkend voor zijn instelling.

• Cleemputte

Uit reacties als de uwe blijkt des te meer de durf en kunde van zijn beslissing, dank voor de illustratie ;)

Voor de meeste niet-volgers betekent wielrennen dan ook maar een ding: Twoer deej Fransj

• Marco

Volgens mij zijn er maar een stuk of 5 renners bij een ploeg die maanden vooraf kunnen zeggen veel toe te voegen aan een Tourploeg. En daar hoort Langeveld zeker niet bij. Beetje vreemd bericht om nu in de pers te gooien, maar ja, er is niets van onwaar.

Toch vraag je je af waarom vrt teletekst hier een pagina aan wijdt, dat de Belg uit een Belgische ploeg Mario Aerts past voor de Giro krijgt nog minder aandacht …

• Cyclad

Nooit meer en dat tekent juist het sterke karakter van Sebastian. Hij weet wat hij kan, maar weet ook heel goed wat hij niet kan en komt daarvoor uit.

Heeft niks met een verkeerde instelling te maken.

• Cyrille Van Hauwaert

Hij zegt niet nooit, hij zegt niet.

• De Kaasploeg

Moet het in elk topic nu gaan over Sub Culture?

Mijn mening is dat renners niet bij voorbaat moeten roepen dat ze iets niet kunnen en dat ze iets niet meer willen. Of het moet zijn als Hinault: iets haten, een keer winnen en dan.. basta. Een voetballer zegt ook niet dat hij nooit meer uit bij Ajax wil voetballen omdat het veld hem niet ligt.

Een professionele sportmentaliteit is dat je onder alle omstandigheden probeert het beste te doen voor je ploeg. Mocht Rabobank hem nodig hebben in de tour - al zou ook ik niet weten waarvoor, maar enfin - dan moet hij daar gewoon rijden.

Sebas is nog jong. Nu al roepen dat iets zijn koers niet is terwijl hij er pas een keer is geweest, geeft mij niet de indruk van doordouwer die hij denk te zijn - ik doel op het uitgebreide interview in de volkskrant een paar weken geleden.