Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Girostart Amsterdam lijkt zeker

• Frank

Vorige tourstart hier is pas 13 jaar terug en in '04 nog in Luik (toch dicht bij Maastricht). Dus. Zuid-Nederland ligt op een dag koers van Noord-Frankrijk.

• DutchSL

Uniek inderdaad, Nederland wordt sowieso na de Vuelta-start in Assen het eerste land waar alle drie de grote rondes ooit gestart zijn.

En Luik wordt de eerste plaats waar alle drie de grote rondes ooit zijn aangekomen.

• Bart

Ik ben wel benieuwd naar het parcours in Amsterdam. De stad leent zich zo op het eerste gezicht minder voor een proloog dan Rotterdam, waar de na-oorlogse breed en recht zijn. Ook een van de redenen waarom ik Rotterdam voor de tourstart veel geschikter vond dan een Utrecht. Ook lijkt mij uit toeristisch oogpunt een historische binnenstad moeilijker in beeld te brengen dan een skyline in combinatie met rivier en bruggen. Ik vraag me dan ook af wat A'dam hier mee opschiet. Het NL wielrennen heeft hier veel meer baat bij.

• Volger

Er wordt gefluisterd een proloog of tijdrit op de eerste dag met finish in het Olympisch Stadion. Dag daarna naar Utrecht, dan naar Zeeland en door naar België.

• diravi

De Vuelta heeft een aankomst in Luik, geen start.

• Andere Peter

Het is toch een indicatie dat Nederlands kapitaal geinteresseerd is in wielrennen, mits voldoende aandacht. Blijkbaar zijn de NL wedstrijden niet interessant genoeg. Het kan geen toeval meer zijn.

• spatter

Het wordt geloof ik een proloog tussen de A'dam Arena en het Olympisch stadion.

Tijdrit in de binnenstad is ondoenlijk lijkt me qua infrastructuur. Bovendien teveel organisaties en (overheids)instanties die dat tegen zullen proberen te houden…