Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"steeds leuker op de openbare weg"

• L Borghini

Het is hier al 's vaker besproken…. Maar toch…..

Wees voorzichtig en draag een helm als je gaat trainen. Gisteren bijna van de weg afgekegeld door een grote volvo stationcar…

Het gebeurt niet vaak, maar het kan ALTIJD en OVERAL gebeuren: idiote automobilisten. In mijn geval kwam er in tegenovergestelde richting een oude tractor met die volvo erachter. Je zag naar links gaan zal ik wel, zal ik niet. Totdat die boer een armgebaar naar die Volvo maakt van “ga er nou 's langs”. Inmiddels reed ik daar dus ook. En gewoon gaan he…. Ik kan nog net langs het gootje naast de weg.

Ik zag het aankomen, en ik reed langzaam. Maar ik moet er niet aan denken dat ik met andere was.

Wielrenners hebben een slechte naam op de openbare weg, maar het gebeurt dus ook andersom. Wordt m.a.w. steeds leuker.

Anderen hier ervaring mee / tips….

• Laspost

Is niet goed te praten maar veel trimmers vragen er ook om, om van de weggeblazen te worden. Verschrikkelijk irritant zo,n groepje trimmers dat denkt de hele weg te mogen gebruiken.

• piwi

Belangrijkste tip:maak je wedstrijddrift ondergeschikt aan de verkeersregels.rij niet door rood om de sprint voor een bordje te winnen,of nog erger, zoals mathieu heijboer het vorig jaar stelde,om te voorkomen dat je gemiddelde van 32.50 naar 32.49 zakt.laat blijken dat je voor je lol fietst

• MarcoPolo

Jaja, alles wat op je weg komt is irritant.

• freire fan

die trimmers moet je gewoon door rijden hun lopen op het fietspad

moete nze maar op de weg gaan lopen

• Rudy Tek

Ik heb hier ook ervaring mee. Zo reed ik afgelopen weekend in mijn grote Volvo Sationcar achter een tractor, bijna mijn lak beschadigd door zo'n wielrenner….

• Andretti

Ik reed dit weekend op mijn oude Union met drie versnellingen op het fietspad door Schin op Geul en daar moest ik uitwijken voor Michael Boogerd, die reed alsof de duvel hem op de hielen zat maar dat was in werkelijkheid zijn broer Rini. Hij was mijn naam waarschijnlijk vergeten want hij noemde me Lamlul.

Ach, ik was vroeger geen haar beter maar ik heb dit weekend die toeristen, en daar hoort Boogerd dus ook bij, in Limburg vaak vervloekt. De meesten vergaten dat ze gewoon op de openbare weg reden met de daar bij behorende verkeersregels.

• MarcoPolo

Dat maakt niet zoveel uit is mijn ervaring. Of je je nu wel of niet aan de verkeersregels houdt, sommige weggebruikers (lees: automobilisten) scheppen er een duivels genoegen in om fietsers (lees: wielrenners) op de korrel te nemen. Gelukkig woon ik dicht bij de grens en train ik veel in Duitsland, veel meer sympathie en hoffelijkheid in het verkeer daar. En wat ook helpt:autoluwe wegen, dijkjes etc., zoveel mogelijk confronataties met automobilisten vermijden, want sommigen realiseren zich echt niet dat ze in een gevaarlijk projectiel rijden.

En laat ik de criticasters voor zijn: natuurlijk zijn er wielrenners die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels (soms zijn het net mensen), maar dat geeft geen enkele automobilist het recht zijn auto te gebruiken om de onverlaat terecht te wijzen!

• Rory Bob

Zoiets had ik nu ook, reed ik rustig in m'n trekker kwam er ineens zo'n wielrenner de hele weg bezet te houden. Mooi opgelost door die grote volvo station er langs te laten.

• Ottie

Lamlul, is dat Haags of Fries?

Hij kent je toch echt wel volgens mij Andretti….. hopelijk heb je toch een mooi weekend gehad met de fanclub van Piotr.

We hebben je wel gemist in Fryslan trouwens hahaha. Kijk vanmiddag/vanavond maar even naar de foto van de Ronde van Zuid-Friesland in de LC….. of staat het al online ergens?

Oant sjen!