Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geen Cervélo en Agritubel in Dauphiné Libéré

• Rabo Fan

Het Franse ProContinentale Agritubel heeft het blijkbaar definitief verkorven bij de organisatoren van de Dauphiné Libéré. De ploeg van ondermeer Christoph Moreau kreeg voor het tweede jaar op rij geen uitnodiging voor de Franse rittenkoers.

De ‘ultieme test op de Tour de France’ laat ook het Zwitserse Cervélo thuis. Fuji-Servetto is dan weer wel welkom. De 60e editie van de wedstrijd trekt dit jaar over de Mont Ventoux.

Ploegen voor de Dauphiné Libéré:

Silence Lotto, Quick Step, Team Saxo Bank, Caisse d'Epargne, Euskaltel-Euskadi, Fuji-Servetto, AG2R La Mondiale, BBox Bouygues Telecom, Team Katusha, Cofidis, Française des Jeux, Garmin-Slipstream, Team Columbia - High Road, Team Milram, Lampre - NGC, Liquigas, Rabobank, Astana en BMC Racing Team

• Ali w

Jammer dat Cervelo niet komt, liever dan BMC.

Maarja, wie ben ik :D

(Ik twijfel dus ik besta, maar als ik twijfel besta ik dan wel)

• Sub Culture

Iemand moet mij de keuze om Cervélo links te laten liggen en Fuji Servetto wel te selecteren eens goed uitleggen hoor..

• Ali w

Fuji moet toch ergens nog rijden. Cervelo snap ik ook niet.

• De tuinman

Uitermate eenvoudig: Fuji is een pro tour ploeg, de Dauphine een pro tourkoers. 1+1=2. Fuji mag niet in aso/rcs koersen starten omdat dat geen pro tourkoersen zijn.

• Rabo Fan

De profielen van de berg etappes staan nu ook op de site.

Ook dit jaar weer een prachtig parkoers.

http://criterium.ledauphine.com/criterium09/edition-2009,profils,1.html

Le 07-06-2009 Prologue : NANCY > NANCY > 12.10 km

Le 08-06-2009 Etape 2 : NANCY > DIJON > 228.00 km

Le 09-06-2009 Etape 3 : TOURNUS > SAINT-ÉTIENNE > 182.00 km

Le 10-06-2009 Etape 4 (Contre la montre) : BOURG-LES-VALENCE > VALENCE > 42.40 km

Le 11-06-2009 Etape 5 : VALENCE > LE MONT VENTOUX > 154.00 km

Le 12-06-2009 Etape 6 : GAP > BRIANCON > 106.00 km

Le 13-06-2009 Etape 7 : BRIANCON > SAINT-FRANCOIS-LONGCHAMP > 157.00 km

Le 14-06-2009 Etape 8 : FAVERGES > GRENOBLE > 146.00 km

• Sub Culture

Cervélo valt al het hele jaar in positieve zin op.

Ze maken bijna altijd de koers, ze zijn gewoon een sterk collectief en kunnen op vele terreinen uitpakken.

Vreemd om dan de voortzetting van een erg dubieuze ploeg die de TDF en het wielrennen schade heeft toegebracht vorig jaar, wel toe te laten.

Ik snap het niet. Hopelijk mogen de Cervélo's wel starten in de Ronde van Zwitserland..

• Goozzer

Op zich een goede uitleg, ware het niet dat BMC wél mag starten. Vreemd. Ervanuit gaande dat deze ploeg ook in Zwitserland rijdt: kan BMC eigenlijk wel 2 volwaardige ploegen sturen, naar deze twee topkoersen?

• Goozzer

Ongetwijfeld, het is een Zwitserse ploeg. Het kan natuurlijk best zo zijn dat Cervelo zich liever op één van de twee voorbereidingswedsrijden richt. Hoewel de ploeg natuurlijk een aantal kleppers kent, wordt het in de breedte misschien lastig op te vullen - als je al zo'n zwaar (eigenlijk ProTourwaardig) programma hebt gereden én nog moet rijden. Alleen al de drie grote ronders rijden, bijvoorbeeld, zal er bij die ploeg al flink in hakken…

• Ali w

Dit is het beste team wat ik kan maken van BMC (en dat is er nog maar 1)

- Alexandre Moos

- Danilo Wyss

- Markus Zberg

- Jeff Louder

- Scott Nydam

- Tony Cruz

- Jackson Stewart

- Ian McKissick

- Mathias Frank

Als je ziet dat dit het hele team is :

Alexandre Moos

Martin Kohler

Danilo Wyss

Steve Bovay

Thomas Frei

Mathias Frank

Florian Stalder

Markus Zberg

Jeff Louder

Scott Nydam

Ian McKissick

Brent Bookwalter

Taylor Tolleson

Jackson Stewart

Tony Cruz

Jonathan Garcia

Chad Beyer

Austin Carroll

Cole House

Chris Barton

Zal het me verbazen mochten ze 2 representatieve teams op stellen.