Omdat het zo traditie is. Al jaren hetzelfde parcours. En omdat er nog veel meer combinaties mogelijk zijn, bv bovenaan Eyserbos rechts naar Eyserheide, links Ribbelheideweg, onderaan links Vrakelbergerweg dan weer links Vrouwendelweg naar Eckelrade (afdaling naar Eyserbos andersom, met ook oplopend percentage naar 13% bovenaan), dan afdalen via Elkenraderweg naar Wijlre…
Kortom, waarom niet de Vrouwendelweg erbij!!!
Of pak een keer Schweiberg - Camerig - Wolfhaag - Drielandenpunt als finale, lagere percentages, maar dat maakt voor de wedstrijd geen bal uit. Wordt ie wel anders, maar dat zijn even goed scherprechters. Op de Schweiberg proberen jongens weg te komen, lukt mogelijk niet, Camerig flink door aan strak tempootje, die klimgeiten! Het gaat niet om die 18% van de Eyerbos of de 22% van de Keut, gaat er om dat die dingen aan het slot van de koers zitten!
Vraag me ook al een tijdje af waarom de Bronckweg geen officiele AGR helling is, want da's toch wel een heuveltje, heel wat meer dan de Adsteeg of Maasberg.
Tenslotte, of gooi na de klimmen ((Kruisberg, Eyserbos, Fromberg vs (nieuwe combinatie Kruisberg, Eyserbos, Eyserheide, Vrakelberg, afdaling Fromberg, Vrouwendelweg, afdaling Elkenraderweg)) eens de KEUTENBERG er uit en ga over de Dode Man omhoog! Ook naar Berghof, een kortere dus steilere klim, al komt die maar tot 17-18% ipv de 22% van de Keut, maar het deel > 10% is een stuk langer…
Nee, de reden waarom, omdat er zo veel hellingen zijn.
Er is ook geen hond die de alternatieve Keutenberg kent, en dan bedoel ik niet de Dode Man, maar ene waarvan het asfalt op de Berghof plots ophoudt, dan volgt 0,5 km zandweg. Maar met mijn fiets is dat dus geen enkel punt…
Lekker altijd dat eigenwijs zijn.